Monday, September 11, 2006

Buk Dalam Kenangan (2004-2006)

Dia hadir semasa saya dalam kesedihan.
Dia tidak berputus asa mau mendekati saya.
Dia menebalkan muka berlegar di kaki saya.
Dia tidak kisah tidur di atas riba saya walaupun saya kisah.

Semakin lama dia makin diterima.
Kesedihan saya semakin lama semakin hilang disamping dia.
Dia penyeri semua orang.
Di mana ada orang berkumpul, disitu dia duduk sambil buat simpuhan manja.

Jika ada peribahasa, Kucing mana yang menolak ikan,
Untuk Buk saya, ia tidak sesuai.
Ikan boleh diletak diatas meja sesuka atie sbb Buk saya tidak akan mencuit ikan itu walaupun peluang datang bukan sekali.
Berkali-kali.

Buk hanya mengenal kereta kancil saya sahaja.
Kancil sampai, bukak pintu dan Buk akan terus melompat masuk ke dalam.
Petang-petang berjalan bersama Buk sangat membahagiakan.
Petang-petang berlari-lari bersama Buk sangat menyeronokkan.

Tidur bersama didalam satu selimut.
Makan lain-lain,saya di meja,
Buk di lantai.

Semua-semuanya tinggal kenangan.
Saya tiada gambar Buk,
Tapi ada video yang dirakam bersama Buk.
Saya ada gelang kaki yang diputuskan Buk.
Sekurang-kurangnya, DNA air liur Buk ada pada gelang kaki.

Buk dah takde. *waa..nangeh..nangeh*
Siap le ko anjing liar.
Saya duduk tepi jalan, saya baling dengan batu.

Eh, xnak.
Saya bawak kereta,
nampak anjing liar,
saya baling batu,
saya tekan minyak.

Nota: Anjing pandai cam kete tak?Nanti saya lak kene gigit anjing.

Sekurang-kurangnya, bila Buk tiada,
Saya sedar kawan yang mana saya patut tinggalkan.
Buat Baik berpada-pada,
Buat jahat biar banyak kali.

Thanks untuk member-member yg memberi support.
Selama ni saya buta. *SIGH*

No comments: