Friday, January 27, 2006

REMAJA

Aku melawat blog member, dia bercerita tentang rakan dan masa silam. Aku jenguk lagi blog member dan member, jugak bercerita tentang masa silam dan gambar 7 tahun yang lepas. 7 tahun aku tinggal alam sekolah tapi masih bercerita alam persekolahan kalau ada perjumpaan antara rakan sekolah walaupun yang jumpa hanya one-to-one. Alam persekolahan bagi impak kuat dan efektif pada member-member persekolahan. Kalau aku tak jumpa rakan seperkolahan tapi bila masuk kes mengimbau kenangan, alam persekolahan mesti masuk dalam rangkin 1st seperti hari semalam aku berjumpa Suen. Borak dan borak sambil makan fun fries..nyummy..nyummy..
Ada apa dengan alam sekolah sampai aku tak izinkan memori tue pergi macam tue je dari otak aku yang kapasiti memorinye terhad. Aku boleh biarkan kenangan lain pergi tapi semahu-mahunya aku nak kenangan sekolah tue tetap ada dalam pikiran. Yang paling mahal sekali dalam kenangan, relationship aku n rakan-rakan. Kalau masa boleh diputar, aku nak jadi student bukan untuk belajar balik, bukan utk score exam tapi aku nak jadi student utk habiskan masa dengan member persekolahan. 5 tahun tak cukup sebab masa tue aku belum matang nak appreciate org sekitar aku. Itu kalau ada andaian KALAU. Realiti, umur semua dah menjangkau setahun lagie.
Umur aku pun dah menjangkau setahun lagi. Aku dah tak jadi Remaja lagi tapi aku tak percaya, so aku tanye beberape orang yang aku pasti REMAJA mcm aku jugak.

Aku: Umur remaja 13 sampai 20 berape ek?
A : 21
B : 23
C : 20
D : Entah, aku pun xtau..

Takde pun yang cakap 24. Maknenye aku bukan REMAJA bila sampai tarikh birthday aku. Sebelum menjangkau umur 24 (aku amik umur terakhir - 23), aku harus beli MAJALAH REMAJA sebelum orang-orang sekitar mengata.."ekeleh, dah tua bangka pun perasan remaja".

MATLAMAT : BELI REMAJA EDISI BULAN FEBRUARI

No comments: