Wednesday, January 25, 2006

Anak Sedara

Aku lapar, lapar sangat so decide nak beli doughnut. Kakak telepon bgtau dia kene jaga lalu lintas nak kasi laluan budak2 sekolah dia merentas desa. Opps, bukan desa tapi Merentas Putrajaya. Untuk mengelakkan segala kesulitan, aku ambil anak sedara dari jagaan kakak n bawak ke Alamanda utk beli doughnut. Aku baru melangkah kaki masuk Alamanda, anak sedare aku dah tunjuk aksi Sin Chan. Check2, duit dah kurang, alhamdulillah, ATM dekat aje. Tengah rase seronok nak keluarkan duit, baru sedar aku bwk anak sedare bersama. Cari-cari, dia tgh menepuk seorg perempuan muda. Aku senyum kelat dekat perempuan tu. Nasib baik pompuan tue paham yang menepuk hanya budak lelaki yang berumur 2 tahun. Aku cancel beli doughnut sbb anak sedare aku dah mula aksi mengkaut barang-apa-yang-tersusun. Aku beli benda lain tapi tak ingt beli apa sebab cerita nie cerita minggu lepas. Aku cuma nak cerita anak sedare aku yang noti. Masa nak bayar, ada coklat tersusun kat tepi kaunter n anak sedare aku dgn rajinnya mengkaut semua coklat kat situe. Aku tebalkan kulit muka kaut balik coklat yang die dah punggah. Takde sape yang tolong melainkan tolon perati. Malunye aku..huhuhhu..Itu cerita anak sedare mase berjln dgn aku.
Nie Abang aku cerita, dia pergi Nagoya satu family. Anak sedare berlari dgn suka hati. Ada seorang perempuan melayu kat situ n anak sedare tepuk montot pompuan melayu tu.Kelepet bunyi. Anak sedare mmg pandai cari aim nk tepuk. Itu pun pompuan tue tak marah sbb anak sedare cuma budak laki berumur 2 tahun. Kalau lelaki umur 20 tahun mau kene penampor kat situe. Ada tak persamaan anak sedare aku dgn Sin Chan; Suka Tepuk Montot Pompuan.
Anak sedara cuma duduk diam bila dia tidor. Moral dari story;

NAK KEMAS RUMAH KENE TUNGGU DIA TIDO.

No comments: