Sunday, May 22, 2005

Konpius

Aku dalam dilema..dilemanye aku..aku umpama pelari..pelari berlari ada penamat..aku berlari xtau bile nk tamatkan pelarian aku..
aku berlari..bila penat aku berhenti..berhenti hanya seketika umpama dikejar bayang-bayang yg aku xtau wujud ke tak..
untuk berterus-terang aku tak mampu..aku hanya mampu berlari dan terus berlari..Cukup 2 kali aku berterus-terang..cukup 2 kali aku hancurkan harapan..
Yang pasti..aku dah letih utk berlari..aku buntu..aku dah penin pikir jalan ape patut aku buat..aku dah cuba jalan kanan..jalan kiri..bayang-bayang tetap mengejar..bayang-bayang tak pernah putus asa..aku kagum dengan semangat bayang-bayang..dalam masa yang sama aku was-was..ikhlas atau berdendam??..
Bayang-bayang..kadang-kadang..aku rase nak menyerah..aku nk surrender..aku dah malas nak berlari..aku nak pasrah je..bila aku dah ready nak angkat bendera putih..hati aku membentak..akal menerima..hati menolak..
Aku dah puas pujuk hati ini..hati memang tak boleh..hati suruh berlari..selagi mampu..berlari le sampai hati sendiri yang akan bgtau..kat mane aku perlu stop pelarian aku nie..pernah dulu hati dah stopkan pelarian aku..tapi sekejap je..utk sementara mungkin..sementara aku mampu berlari..hati suruh teruskan larian..hati cakap..sampai waktu..aku akan jumpa destinasi aku...arah tuju aku..bila sampai masa itu..hati sendiri yang akan paksa aku berhenti berlari..kalaupun aku xnak..aku akan akur..
Utk bayang-bayang..aku tak boleh memaksa hati utk menyerah kalah dgn bayang-bayang..kalo larat..kejar le..kalo tak..anggap je aku nie cume penahan bayang-bayang dari terus menghilang disebabkan matahari yang tenggelam..bila matahari muncul..bayang-bayang sile cari orang lain plak utk mengejar..
bila hati tak boleh dipaksa..^_^

No comments: