Wednesday, May 18, 2005

..........

semalam aku letih..hari ni jugak aku letih..kenapa aku letih?aku pun xtau ape yg buat aku letih sangat..tapi apa yang pasti aku tidur siang tadi dari pukul 1.30 ptg sampai pukul 5.00 petang..hasilnya..time org tgh sedap mengulit mimpi..aku duk terkebil-kebil depan PC xleh tido..waaa..nak tido..nak tido..aku hilang nikmat tido..
Aku rase aku letih sebab aku naik bas gie KL..balik ipoh naik bas gak..naik bas pun letih gak ke?hehehe..letih sebab aku kene berpura-pura aku tgh tido..sebelah aku duduk,ade sorg mamat indon..disebabkan aku nie mmg jenis tak suke nak sembang sgt dgn org tak kenal dalam bas ke keretapi ke,aku purak-purak tgh tido..nampak sgt aku tipukan..naik bas je terus tido..harharhar..takkan aku nk buat kurang ajar plak sbb aku dh penah buat kurang ajar kat sorg pakcik nie..mase tue aku naik bas nk gie KL gak..pakcik nie..awal2 naik bas dah ajak-ajak sembang..

pakcik: u tinggal kat mana?
aku: saya tinggal kat ipoh nie je..(sukati aku le nk tinggal kat mane)
pakcik: ye le...ipohkan luas..
aku: ermm..(berpikir..nk bgtau ke xnak..)..kat bercham..
pakcik: ooo..i tinggal kat taman meru..kenape nk pegie KL nie?
aku: ade interview pakcik..
pakcik: oo..iskk..bahaya nie pegie Kl sensorg..tau ke jln kat KL
aku: abg saya ade kat sana..
pakcik: kalo ade abg xper le..kalo xde tempat tinggal..payah le..i nie pun gie KL sebab adahal..selalu
ulang-alik camnie
aku: aaa..(tanda-tanda dah buhsan sembang)
pakcik: u nie baru abih sekolah le ye..berapa arie nk duduk KL?banyak baju u bawak?
aku: aa..(soklan lain dah malas nak jawab..tgh tinjau2 ade tak tempat kosong yg takde org nak
duduk)
pakcik: sekarang nie mmg susah nak cari kerja..tambah kalo setakat baru abih skolah je..
aku: ermm..(bila arr pakcik nie nak berenti cakap)
pakcik: i nie pun selalu ulang-alik dari ipoh ke KL pasal kerje..nak naik kete malas..
aku: pakcik..saya duduk sebalah sana le ek..kat sinie panas le..(dh kompem xde org naik..nampak
seat sebelah kosong..bas pun dh gerak sampai gopeng)

aku duduk je seat sebelah sambil bukak beg cari magazine..intai mate aku sikit..nampak pakcik tue tgh terkebil-kebil..pastue ade sorg amoi duk tempat aku plak(tempat aku duk sebelah pakcik tue..)agaknye die pun panasaran mcm aku gak kot..xde lak pakcik tue ajak amoy tue sembang..pastue aku buat-buat tidor..buat-buat macam aku taktau ape...harharhar..kesimpulannye..kalo org2 yg aku tak kenai..jgn nak ajak aku sembang dalam bas..nnti org mesti kata aku sumbunk pasai aku malas nk layan...harharhar..lain le kalo org yg aku kenal...mmg leh borak sampai dh nk sampai pun x abih borak..muahahahhaa..sebenanye byk pakcik tue ckp..aku malas nk bubuh..aku dh edit2..yg penting2 je aku buh..yg mane buat aku lagie nyampah nk sembang dgn die..

Aku gie KL sebab ade interview..interview dgn MOY..rupenye MOY nie produk die bukan UJANG je..ade gak produk lagie..baru aku ngerti..ermm..arapan nak dpt?xtau le..aku selalu wat ayat camnie.."ade rezeki aku..ade le.."(ayat penyedap atie)..ehehee.." xper..zura..sabo..sabo..setiap orang Tuhan dah janjikan rezeki memasing..terpulang pada kita camne nk mencapai rezeki yang Tuhan dah tetapkan"..itu ayat yang aku selalu aku tanamkan dalam diri aku..beri aku semangat supaya jgn cepat give up..memang cara aku..suke bercakap dgn diri sendiri..bila aku bersedih..aku akan ckp dgn diri sendiri.."jgn sedey zura..sume org ade kesedihan memasing..kalo kite rase sedey..ade org lagie teruk kesedehan die..bangkit zura"..bila aku rasa tekanan.."jgn terlampau pikir sgt..kalo mende mcm nie pun xleh cool..kalo yg berat2 lagie le.."..byk lagie le ayat2 dr atie aku sendiri yg cuba memujuk diri sendiri..kalo bukan diri sendiri yg memujuk..sape lagie yg mau memujuk aku??kalo dulu..aku pernah terleka sekejap..terleka bila ade org yg sering memujuk bila aku sedey..tensen..so..skarang aku takmau memanjakan diri aku camtue..dari kecik jugak aku tak pernah diajar untuk dipujuk..kalo merajuk..lantak le nak merajuk sensorg..bila aku dh besar..bile dh mengenali kehidupan..aku terleka sekejap..terleka untuk mintak dipujuk..tapi sekarang tidak lagie..aku paham..takkan ada sesape yg memujuk kalo bukan aku sendiri yg memujuk diri sendiri...
i luv nur azura binti alias..^_^

No comments: