Saturday, May 07, 2005

Mengimbas Kenangan

Kenangan satu mende palin berharga utk aku sbb aku nie jenis pelupe..kene ketuk sikit baru nk ingt..bile aku berkumpul dgn member2 sekolah mase tue baru aku tau terlalu banyak kenangan yang aku tak dapat kumpulkan dalam kepala otak aku nie..mungkin hard disk aku kapasitinya terlalu kecil..aku cube utk upgrade hard disk aku nnti..aku tak janji tapi aku berusaha ekk..aku akan cube gak tingkatkan RAM aku pesal aku slalu blur..muahahaha..sbb kapasiti hard disk aku yg kecil tue le aku nk letak kat sinie memori aku bersame ude,alang,ayang,ateh & kakcik..7/5/2005 di Chepor..
Sedingin angin waktu pagie tak mendinginkan atie aku nak g picnic dgn diorg..selalu aku kalo tak dapat tido lepas subuh aku rase arie itu tidak bermakna tp sbb semangat nak jumpe member2 aku sesambil bersiram kat Chepor buat mate aku jd segar bugar lepas semayang subuh..dgn rajinnya arie tue aku menggoreng nugget bersama ateh..sambil tangan menggoreng sambil mulut menyuap..Dalam kul 9 lebih..dh amik ude..aku sampai kat destinasi yang dituju.Pergh,selame nie kalo nak mandi pagie satu mende yg dh lame aku x buat sejak abih study..pagie tue plak aku leh mandi pagie dgn air yg sejuk gile babeng..kunun2 nak wat aksi terjun tiruk terpakse dilupekan kerana memberi peluang kepada kanak-kanak yang tgh nk membesar membuat aksi terjun katak diorg..huhhh..menciiiiii..x puas aku mandi arie tue..kalo ikutkan..yg betui2 mandi aku dgn ude je..ayang dgn kakcik jd tukang tgk je sambil memberi semangat..alang lak nk cukupkan syarat je kene air..ateh..memule semangat lepastue join ayang+kakcik jd pemberi semangat..Last2..buhsan dgn kanak-kanak yg tgh nk membesar tue..(nk membesar ke dh cukup besar..ehehee..ampun)..kitorg wat plan lain gie main bowlin..
Kunun2 tak reti main..ceh..skali mendominasi permainan..Lepas main kitorg gie minum..bukan dahaga sbb main dahaga sbb gelak2..sembang2 dgn sore yg kuat..tgh minum pun bleh sembang lagie..nie kalo ade orang tua kat situe mesti die wat pesanan camnie.."kalo tgh minum..jgn ckp-cakap.."..
Mase tue le sume cube menguji kekuatan minda memasing..sape yg palin kuat mengingat kenangan2 manis..pahit..masam..masin..aku jugak yg lemah ingatan..hukhukhuk..
Tak sangka masa dah mendewasakan umur kita bukan perangai kita..(ehh..ke perangai aku je..harharhar..)..walaupun daya ingatan aku tak sebaik mana..aku akan cuba mengingat kenangan di Chepor..di Jusco..di Bowlin..kalo tak dapat ingt sume..cukup le aku dapat mengingat muke alang,ude,ayang,kakcik dan ateh..(acu dgn along..angah tetap ingt walaupun xde dlm perjumpaan tue..)..
Satu ketika nanti..walaupun masa membataskan pergerakan...kenangan2 ini yang akan menjadi pengukir senyum kita dikala kita rindukan gelak tawa bersama teman..itu aku pasti..

aku tepek sikit gambo2 kt chepor dgn jusco..kredit utk alang pasai bwk enset baru die yg ade camera..^_^


Image hosted by Photobucket.com
nie makanan yg x abih di makan..


Image hosted by Photobucket.com
nie le posing lepas mandi..

Aksi-aksi mandi tak dapat diletakkan di sini atas sebab-sebab tertentu..hehehehe..

aksi bowlin lak tak letak sbb malas nk letak..bleh camtue?harharhar,,

No comments: