Thursday, May 19, 2005

Duit..

Tidur pagi tadi tidur yang best sbb dapat mimpi yang best..kalo mimpi boleh bertukar menjadi realiti,aku xmau bangkit dari tidur..biar tidur tue utk selama-lamanya..malangnya..mimpi tetap mimpi..kalo masuk AF..mimpi aku tue leh jd realiti tak?kan tema AF.."mimpi menjadi realiti"..
Realitinye...aku kene bangun dari tidur yang indah tue sbb dgr sore mak suruh bangun tido..sore yg seakan-akan sore cikgu Siti Hajar nak ajar vokal..kene basuh muka..pegie bace surat sbb aku dipaksa bangun dari tidur utk baca surat yg aku dapat..parent aku mmg x akan baca surat aku..so,sape2 nak kasi surat kat aku..sile le..sile le..jgn le tunggu aku jd peserta AF baru nak kasi surat..kesian diri ini..ehehehe..
Surat tue dari siapa??dari buah hati tercinta..SPA..ajak dating 7/6/2005 dgn 8/6/2005 kat sekolah teknik brash..aduii..rase mcm baru je balik dating arie tue..dah kene dating lagie..sape-sape yang kene datin same tarikh dgn aku..di tempat yang sama..jom kita datin sesama..yeaa..
Mase membaca surat,aku menjeling PC..ermm..xmau le bukak lagie..kang x mandi aku..dah mandi..dah wangi-wangikan badan..baru aku perasan..perfume dah tinggal sikit..arghh..xleh keluar rumah tanpa perfume..camne nie..duit dah xde..perfume dh sikit..duit..duit..kalo le daun yg gugur bleh bertukar menjadi duit..abih sume daun-daun gugur aku kutip..x kisah le daun kat longkang ke..janji duit..kerana duit saudara bleh menjadi musuh..kawan menjadi lawan..
Sebab duit gak..2 arie aku tak keluar rumah termasuk le arie nie sebab nak kene keluarkan duit arie Jumaat..20/5/2005..nak renew lesen..RM30..waaa...bak kata Suen.. " leh beli topup..leh gie tgk wayang byk kali..leh main bolin byk kali..leh makan byk kali.."..ermm..betul..betul..sume betul..tapi kalo lesen tak renew..sume mende tue aku xleh buat...kesimpulannye..utk topup..utk tgk wayang..utk main bolin..utk makan byk kali..aku kene gak renew lesen..
Kerana duit gak satu hari nie..kHamis..19/5/2005..adalah hari yang buhsan..buhsan sebab kene bertapa duduk dalam rumah..semata-mata nk jimatkan duit..
Kalo tak kerana duit..takkan ada komposer leh wat lagu pasai duit.. "Duit..di mana kau duit.."
Ermm..penting ke duit dalam kehidupan..mana lagie penting..kasih sayang atau duit???bila dikata gila duit..kita dikata materialistik..bila dipilih kasih sayang..kasih sayang pun lelame leh ade had lupus..
pikir-pikir..renung-renung..untuk apa kita hidup...^_^

No comments: