Sunday, May 01, 2005

Letihnye Badan

letih bangat badan aku arie nie..kalo le sebelum tido tak payah gosok gigi, tak payah basuh muke..mesti aku dah tido sukahati aku nak tido kat maner..rumah aku wat kenduri kesyukuran arie nie sempena ayah aku yg beransur sembuh..sape sangka..ayah aku mase kat hospital hari tue sampai nafas pun dh gune oksigen,terbarin tanpa leh wat paper,badan dah kurus kering..sekarang nie leh berjalan ke masjid dgn riangnya..perut pun dah makin naik..cume tak boleh duduk lelame dan tak boleh drive kereta lagie so aku le jd driver yg bawak parent ke pasar walaupun tak reti pilih ikan..gie bayar bil walaupun aku tak suke beratur panjang-panjang..bawak parent aku ke bank walaupun duit aku dalam bank dah tinggal nyawa-nyawa ikan..huhuhuh..pancit otak aku nk berpikir idea-idea best nak meronggeng bile duit dh tinggal sikit..
Haa..citer pasai kenduri tue..sebelum kenduri tue..mak aku dh bape byk air mate die tumpah..sadisnye aku rase bile tgk mak menangis..aku tak boleh tgk org menangis..lebih-lebih lagie org yg nangis tue org yg aku sayang..bile aku tgk mak aku nangis,aku rase macam nak melaser je org yg buat mak aku nangis walaupun die lagie tue dr aku..harap je tua tapi moral takder..tak perlu le aku sebut siapa org tue kat sinie sbb nie sume cerite dalaman family aku..aku rase kalo org tue menyakitkan hati mak aku lagie..mau aku berdepan dgn dia..kasi sepatah dua kata..tua tak tua..nak jaga atie orang tua tak reti lansung..mase mak aku nangeh..air mate aku rase nak menitik..lagie skali air mate aku tak meleleh..aku tunggu gak bile nak meleleh..kesat-kesat kat mate xde air pun..baru aku tau..aku menangis dalam atie..sakit..sakit sgt..aku rase aku mengumpul kesakitan..kepedihan..kegeraman dlm atie aku..aku tak tau bila akan meletup tapi aku rase kalo meletup aku nak make sure takde org kat sekeliling aku..aku tak suke bile kite lepaskan geram kite..marah kite..sakit atie kite kat org yg tidak bersalah..macam tue jugak aku tak suke org lepaskan geram..marah..sakit atie kat aku tanpa sebarang sebab..
Dan yang palin surprise skali..byk sedare mare aku ckp..aku dh kurus..bukan je kurus ditambah dgn cekeding..harharhar..aku rase aku kuat je mkn..apesal jd camtue lak..mungkin baju aku telah menjadikan aku seorg yg kurus keding..mungkin jugak rambut aku yg dh panjang buat muke aku jd cengkung..nie buat aku nak potong rambut nie..tapi..sayang plak..mmg le patah tumbuh ilang berganti..yang patah takkan same dgn yang baru..mungkin yang patah tue adalah yang terbaik buat aku..mungkin..siapa taukan..so..aku decide..tak jadi nak potong rambut walaupun dah berdiri dgn agak lame di depan saloon(mak aku)...i luv u mom..

No comments: