Wednesday, November 19, 2008

Kita Kena Kuat

Mula-mula rasa entry hari ini dipenuhi tag.
Tapi sebab kawan cakap,
Minggu ni minggu kesedihan,
Saya mau berkongsi rasa sedih itu.

Kawan,
Dulu kita hidup riang gembira.
Nakal bersama-sama.
Berdiri depan perhimpunan together-gether.
*Opss, bukan semuakan*

Siapa sangka,
Bila dewasa,
Terlalu banyak yang kita semuka.
Tak pernah terjangkau di minda kita,
Kita hadapi banyak sengketa.

Jangan bersedih kawan,
Banyak orang,
Banyak dukanya.
Kalau kita rasa kita terluka.
Ada orang sudah lama menderita.
Yang penting kesabaran kita.

Mungkin berat mata memandang,
Berat lagi beban memikul.
Yang penting banyakkan berdoa,
Semoga ada hikmah di hujung sana.

Kawan,
Bumi mana tak ditimpa hujan,
Lautan mana yang tak bergelora.
Kita redah bersama-sama,
Jangan putus asa.

Entah kenapa,
Minggu ini banyak yang tak kena.
Kalau bukan dari saya,
Dari orang sekeliling saya.
Kita kena kuat yer.
Gambatte..

14 comments:

Teman said...

Acu...jom kita nyanyi ramai lagu wonder pet....

"Kami tak besar, kami tak kuat tapi bila kerjasama semua jadi mudah"

quiet quiet potato filled said...

"berdiri depan perhimpunan together-gether."

acu di blkg kan? hikhik

buat angah n acu. kuatkan semangat! perlu ingat, setiap yg berlaku ada hikmahnya. cuma kita yg perlu cari, apa yg positif di sebalik yg negatif yg sedang berlaku.

cari, pasti ada. ayg doakan. :)

zura lias said...

teman,
nape wonder pet di sana-sini..harus kene tgk gak nie..

ayang,
acu?ermm..angah kurang pasti..tp yg angah ingt..memule angah rase angah tak berslh sbb angah dh x wat dh dtg lambat,angah gagah berdiri depan skali..tp nama naik gak..so..mmg angah terus ke depan je le..berdiri depan cikgu-cikgi..ehehehhee..

yeahh..kene kuat semangat..ape jd yg..mesti ade hikmah yang tersembunyikan..yg kite xtau..

thanx ayang.. :D

en_me said...

ganbatte kudasai.. salammmz

meen said...

zura...apapun hal atau perkara yg terjadi..mmg kita kena strong, kalau lemah..kita takkan mampu bangkit kembali...

yOnnA said...

ape yang penting,kerjesame!!
:)) hahahha wonderpets dtg membantu2 :p

amboii sampai ke ym status akak ber-wonderpets :p

lumrah hidup kan akak :)
allah nak uji kesabaran kite je tu :)

Adry said...

kuat kuat.. jangan sedey sedey k hehe

diya said...

diya rs mcm baca sajak pulak entri akk ni. :D

owh kak. diya br je lepas exam yg sengal tahap petala kelapan belas. skang nak rest se-rest rest nya. hehe

Miss KouzEr said...

rileks arr...
jgn suramkan hari2 ko...
bukan best pon pikirkan sgt kesuraman diri...nnt muka pon tak bseri..:D

iEn said...

haku rase elok hang pi bertapa sat dulu heheehe

zura lias said...

en_me,
erk..erk..arigato..salamzz..

kak meen,
betul tu kak meen..kene strong..past is past.. :D

yonna,
ehehhe..akak x penah tgk..tp org asik ckp pasal wonderpet..rase mcm nk tgk gak kot nnti..hikss..
yup..lumrah idup..mcm rodakan.. :D

adry,
erm..ade masenye..kite bukan sedey utk diri senirik..kite sedey dgn problem kawan.. cubit peha kiri..peha kanan rasa sakit.. :D

diya,
sajak?erkk..kalo diya gabung2kan ayat tu..xde dh mcm sajak..sbb akak nak kasik nampak panjang..ahahahhaa
selamat berest..nnti kalo ol..tegur akak key.. :D

kuza,
ehehehe..kenkdg..sbb problem kwn pun,kite rase suram gak..emosi tak aku?hiks..mekasey cik kuza..

ien,
aku xleh bertapa..rugiii ooo..milo ais..semlm pun aku bertapa kejap..tp xpe..dh seri.. :D

Kujie said...

kak jie pn rasa sengal je ari ni
rasa napas pun pendek2 je...

ape kata kita g kutub utara ke, sana tak de manusia leh sedut oksigen sorang2..takyah kongsi..hahaha

zura lias said...

kak jie,
ermm...kalo kak jie leh sponsor flite nak gie sana..sy sukerk.. :D

ak_0143 said...

YEAH!!!!
*dirasuki semangat kuat!*

huhuhu