Sunday, November 02, 2008

Air Tewbu

Baru balik dari Melaka.
Jumpa orang kampung.
Lalu kubur Dol Said.
Pergi pasar malam Alor Gajah.

Yang saya tak puas hati,
Kenapa air tebu secawan kat sana rm1.50?
Kat Kl saya beli, RM1.20.
Kat Bangi saya beli, Rm1.20.
Kat Ipoh pun RM1.20.
Tak boleh jadi ni,
Kena report pada Kementerian Hal Ehwal Pengguna.
Jadikan air tebu barang kawalan.

Alasan:
Sebab air tebu juga salah satu peberet saya.
Kerana perbezaan rm0.30,
Buat saya tak jadi membeli.
Ditambah dengan faktor,
Air tebu tidak di mesin di situ.

Jadi was-was,
Takut air tebu itu sudah masam.
Atau dicampur dengan air.
Saya selaku peminat air tebu sangat mementingkan kualiti dan kuantiti.
Berjuang untuk air tebu.
Chaiyok...chaiyok..

p/s: Sindrom penat balik dari kampung.

8 comments:

Teman said...

Jangan lupa....bak kata penulis(didalam kereta kenarinya)....air tebu kawww adalah air tebu yang tak ditapis...siapa² yang terbeli air tebu yg di tapis...cik kriesz kita masih tidak mengiktiraf air tebu tersebut air tebu yang kaww....tak gitu cik Zura??

Anonymous said...

akak....encik teman ni bagitau, kak zura kata kalo air tebu yg ditapis tak kaw....abis kita kena makan dengan hampas tebu sekali ler kalo camtu....baru kawwww....baru macam kaawww(cow) makan tebu...

MZ said...

tu air tebu gading. tebu premium. sebab tu mahal. di mesin di rumah dan terus di bawa ke gerai jualan.
sebab tu mahal sedikit dan tak kelihatan mesin nya :p

Anonymous said...

angah suke air tebu ye.
nanti dtg rumah alg,alg buatkan ye...eh belikan :)

meen said...

waaaah...zura suka air tebu..suka milo-ais-satu...teh tarik suka tak??hiks

IamYonna said...

wahh senyap je kak .
haha
tetibe balik kg ek :)

rindu kat akak!

:: Wiween :: said...

whoaaa harga air tebu pun dia peka yek. heheh

AK said...

ah sudah!
dia bukak persatuan air tebu sedunia lak...