Monday, July 23, 2007

Takde topik

Tik..tik..tik..
Saya tengok masa.
Masih lambat.

Tik..tik..tik..
Saya tengok masa.
Cuma bergerak sedikit.

Tik..tik..tik..
Masih lambat mau balik.
Mata sudah layu-layuan.

Semalam tak dapat tidur.
Kununnya.
Hakikatnya saya sudah tidor sepanjang perjalanan dari Ipoh-KL. (Saya duduk tepi tingkap..yeay)
Tapi bila tak dapat tidur,
Saya terbayang anak kucing yang dilanggar oleh ayah. (Read:terlanggar).
Matanya tersembur.
Darah meleleh keluar dari idung.
Tahi terus-terusan keluar.
Sungguh, saya tak sanggup tengok.

Sampai sekarang, saya masih teringat walaupun cuma mengintai-intai sahaja.
(Saya takut darah okies).
Mak yang menguruskan segalanya.

Anak kucing itu masih belum bernama.
Cuma ibunya bernama Zorro.
Dan ibunya buat bodoh je.
Siapa tau dalam hatinyakan..

Lepas Buk takde, saya tidak mau memfokuskan pada satu kucing sahaja.
Sedih sangat bila dah takde.
Saya bermain dengan banyak-banyak kucing.
Lagipun, saya tidak selalu di rumah, jadi pertalian itu tidak rapat.
ehehhee..

10 comments:

chot said...

oo minat bela kucing rupanya...aku ni alergic skit...bila pegang kucing pasti kena selsema...

zura lias said...

haaah..minat sesangat..lorr..ko xleh dekat dgn bulu ar tu...

MZ said...

saya dari majlis penapisan blog dengan ini menjatuhkan perentah agar perkataan dan ayat dari "Mata nya tersembur ...." sehingga "terus-terusan keluar" di senset, dipadam dan dinyah hapuskan dari entri di atas. tidak sesuai untuk pembaca2 berhati nurani lembut dan gemalai seperti pak cik emzack.
sekian. harap maklum.
*atau pun blog anda akan di klassifikasikan sebagai 18SG - mengandungi unsur2 ganas, sadis dan kijam*

Noushy Syah said...

Me too,I like to see cats but I don't like touching it..tp kesiannya terlanggar mesti sedeh kan.

tech said...

saya baru kehilangan teman baik..

http://techsupremo.blogspot.com/2007/07/one-wedding-and-funeral.html

sampai sekarang teringat je..

*sobs..

zura lias said...

pokcik,
hahahaha..arie tu pokcik yg suke senset2 ni..hiks..tu pasal den lotak kt sinie...

noush,
ehehhe..bile u touch a cat...dari tgn turun ke hati..hiksss..

tech,
waaaaa...ilang kucing jugak..lepas ni wat entry pasal kucin2 yg mati le ek..tungggu..hihihhi...kucin mmg ade sentimental valuekan...hihihi

aria ayumi said...

ciannye tucen tu kak... huhu

faisal said...

huhu..sedihnye kucing tu wak...:(

daniza said...

huhuhu...
kucing aku yg last bila dia mati.. cam berkabung ntah berapa puluh hari..
sedih siot...

lepas ni tanak bela kucing laa.. bela arnab pulak.. heheh :D

zura lias said...

diya,
haaah..x sampai atie akak nk nengok..angkat baju pun menitik air mata..hikss..

faizal,
erk..kucin tu xleh nk sedey sbb die dh mati..huhuhu..

daniza,
aku penah gak cenggitu..kucin mati berkabung xnak bela kucin dh..last2..bela sampai bape ekor ntah..ehhehe..arnab?erkk..takut sikit..hihhi