Monday, July 02, 2007

Santai

Tajuk di atas tiada kene mengena dengan cerita dibawah.

Semalam sepupu bertunang.
Majlis berjalan lancar.
Kenyang jugak perut asik di asak dengan makanan.
Yang paling tak tahan, sedara mara yang mempertikaikan ketembaman muka.
Ada pulak soalan, "Ko makan vitamin ke sekarang?"
Hahaha, make up pun tak reti, takde hati nak menjaga kecantikan.
Syukur apa yang ada.
Tapi, terdetik jugak hati mau bersauna.
"ana, bila lagi ni?"..

Semalam birthday kawan saya.
Erm, saya sebenarnya agak kurang pasti, bergaduhkah kami?
Tapi serasa macam tidak berkawan.
Saya tidaklah memikirkan sangat.
Bukannya saya tidak memikirkan persahabatan.
Cuma, bila saya lebih berfikir, saya akan lebih menyakitkan hati saya.
Jadi biarlah.
Sampai masa, mungkin akan berbaik semula.
Mungkin terus berdiam sampai bila-bila.
Biar sajalah.
Bila saya berfikir benda-benda yang remeh, otak saya semakin berat kandungannya.
Saya takmau otak terbeban.
Cukup-cukuplah dengan yang dah sedia ada.
Saya sendiri sudah makin penat.
Jangan sampai bila hati sudah tekan titik nokhtah.
Maka, saya takkan berpaling.
Saya akan buat seperti,
kalau wujud, wujudlah.
Kalau tak, anggap saja sudah terkambus.

Tiba-tiba saya rindukan kawan sekolah.
Rasa macam dah lama tak bersua.
Saya ambil cuti yang agak panjang sedikit bln 7 ni.
Mintak-mintak ada masa untuk melepak bersama-sama.
Saya suka gelak ketawa.
Dan sekarang saya paling benci cerita sedih termasuk yang ada di dalam tv.
Kalau ada babak air mata, saya cepat-cepat tukar channel.
Huhh, buhsan sungguh.
Hati saya sudah matikah??

9 comments:

aria ayumi said...

hati akk xmati... cuma die tido kejap... huhu...

akk cuti bape lame nnt?

zura lias said...

hikss..kalo die tertido trus camne?akak cuti 3 arie je..silap ar x mintak seminggu terus..hikss..

MZ said...

la hai ... molek aaa wat gitu. kalo citer yg tak semenggah asik nanes & seram & horror .. tukau jek cennel lain. bukan kah citer2 itu d reka utk hiburan semata2? jika ia nya gagal menghiburkan, maka kita tukau saja pada citer lain. tak salah. pesal lak timbul soal hati mati. kalo hati mati ... rasanya tuan hati pun dah terkambus gak kut ;)) huhuhu

zura lias said...

xde ar pokcik..sy tgk citer..kalo yg sies, sy comparekan dgn life..filem utk kehidupan..like sepet,cinta,gol n gincu..sbb tu sy x suke citer usop selam..x logik lansung dlm life kite..tp bile sy tgk citer sedeh x rase sedeh..lagi menyampah ade le..ade kene mengene dgn life..ahhahaha

MZ said...

isk .. x paham langsung :p

ak_0143 said...

"Bukannya saya tidak memikirkan persahabatan.
Cuma, bila saya lebih berfikir, saya akan lebih menyakitkan hati saya.
Jadi biarlah.
Sampai masa, mungkin akan berbaik semula.
Mungkin terus berdiam sampai bila-bila.
Biar sajalah.
Bila saya berfikir benda-benda yang remeh, otak saya semakin berat kandungannya.
Saya takmau otak terbeban.
Cukup-cukuplah dengan yang dah sedia ada.
Saya sendiri sudah makin penat.
Jangan sampai bila hati sudah tekan titik nokhtah.
Maka, saya takkan berpaling.
Saya akan buat seperti,
kalau wujud, wujudlah.
Kalau tak, anggap saja sudah terkambus."


ak pun slalu gak pk remeh temeh... last skali sakit hati!

duh mmg baru je sakit hati neh... igt nak hibur hati bukak blog, tgk2 ayat2 tu mcam mnggambrkan keadaan ak skrg je.. sapa antar aura kat kak zura nie???

tak mo pf sgt la... nanti ak tensen!

thnks for sharing that!

zura lias said...

pokcik,
ehehe..wat2 paham le pokcik..hikss..

kamal,
yup..mende remeh temeh jgn dipikirkan sgt..nnti hati kite yg sakit..:D

noushy syah said...

emmm...cuba nak fahamkan nih...konpius I hikssss!!

Yang penting make ur life to the fullest!..you never know if tomorrow never comes...

zura lias said...

noush,
hehee..xyah paham pun xpe noush..ni ayat tersirat sbb takut ade yg terase atie nnti..*kene atie2 wat statement*..