Monday, July 30, 2007

Cuti 2

Pengembaraan yang panjang bersama iklan.
Tapi iklan silky girl tidak termasuk ye.
Sambungan dari cuti 1, kini cuti 2.
Saya ke Cameron Highlans pula.

Perjalanan yang tidak dirancang.
Walaupun jarak dari Ipoh ke Cameron Highland tidaklah sejauh mana,
tapi entah kenapa saya tidak pernah walau sekalipun menjejakkan kaki disana.
Sabtu yang itu, yang mana masih didalam bajet cuti saya,
Semasa itu saya pergi ke Cameron Highlands.

Kadar tiupan anginnya tidaklah sesejuk seperti saya bayangkan.
Tapi cukup untuk buat badan seperti menggigil.(Tiada lemakkah saya).hahahaahah..
Pergi bermula pagi hari, balik sesudah petang.
Singggah ditepi jalan mengambil air mineral.
(Bagus untuk kesihatan).

Cameron Highlands; tempat yang tenang-tenang sahaja.
Paling menarik bagi saya,
meredah ladang teh.
Cukup untuk tengok gambar dibawah betapa gembiranya diladang teh. :D







7 comments:

chot said...

seumur aku xpernah g ke cameron highland...masalahnya aku xtahu pergi kesana dan xde org nak bawak...aku paling menyesal pasal xikut rombongan masa darjah 6 dulu...aarggghhh

zura lias said...

isk..isk..past is past..meh aku jd tourist guide ko g cameron highland...(ala2 eksen sbb aku dh gie..even br sekali je)..hahahahah

Noushy Syah said...

ERRRRRR,,Orang dari UK pun dah 2x sampai kesitu ahaksss, org Ipoh xpernah2 sampai muahhahaa..

P/s I guess it's true, when you are there, you just take your own sweet time to go coz you could go anytime right? Unlike when you're visiting then you will make to the very best of your time while you there...

Hajar said...

wah, gi cameron ek?
mesti dh byk berubah kan?
last saya pergi pun masa darjah 5.
dah berapa belas tahun tuh? :D

zura lias said...

noush,
yup..sbb dh dekat..so..leh tangguh2 ar bile nk gie..hikss...kalo duk UK mcm noush..kalo x gie mmg rugi...kene tunggu noush kawen dgn syah..pastu noush jemu dh nk gie..hikss..

hajar,
erm..berubah?erkk..sbb ni le 1st time..xtau ape yg berubah..ape yg idak..hikss..tp mase darjah 5 tu mesti ikut jalan lamakan..skarang dh jalan baru..ehehehhe

MZ said...

sopan santun jek dak pipit tu amik gambo ngan FAMA ...

zura lias said...

pokcik,
biase le..mane leh lepas laku sgt depan FAMA..haahhaa