Monday, January 08, 2007

2007

Semua ada ibu.
Semua hormat ibu walaupun ibu jari kaki.
Syurga di bawah tapak kaki ibu.

Jangan ingat kerana syurga dibawah tapak kaki ibu,
hanya ibu kandung sahaja yang perlu dijaga hatinya.
Semua ibu hatta ibu jari kaki perlu dijaga hatinya.

Jangan pikir ibu kandung sudah tiada,
Hati ibu tiri tidak perlu dijaga.
Jangan pikir sudah menurut perintah ibu sendiri,
Hati ibu mertua biar terluka.

Isteri dibawah tanggungjawab suami,
Ibu bapa menjadi tanggungjawab suami.
Jangan ingat ibu bapa sendiri sudah dibela,
Ibu bapa mertua biar terabai.
Itu tetap dipanggil derhaka.

Sekurang-kurangnya Jebat menderhaka kerana sayangkan sahabat.
Jika mau derhaka pada ibu,
Silakan derhaka pada ibu jari kaki dahulu.
Potong ibu jari kaki,
hancurkan buat sup.

2007:

Saya ada azam. Bukan azam tahunan. Itu azam hari-hari.
Yang penting, biarlah rahsia.

"hei zura, ko memang suka berahsiakan" kata kawan saya.

"tidak, saya bukan perahsia, saya suka berkongsi."

Sharing is caring.

Tapi jika mau cakap saya suka berahsia, silakan. Itu persepsi masing-masingkan.
^_^..

No comments: