Monday, January 22, 2007

Jangan Biarkan Misteri Menyelubungi Hidup Anda

Saya pernah ada cita-cita mau menjadi penyiasat atau wartawan kerana terlalu gemarkan novel-novel penyiasatan. Tapi ibu bapa saya tidak setuju. Bukan kerana kerja itu tidak halal tetapi tidak sesuai untuk saya. Lagipun mereka tahu, saya tidak bercita-cita tinggi, hanya terpengaruh dengan bahan bacaan.

Walaupun hajat saya tidak terlaksana, tapi saya yakin saya ada bakat untuk menyiasat. *alahai..level riak tahap 2*. Individu itu mungkin cuba bermain sorok-sorok dengan saya. Tapi anda patut tau, saya bukan orangnya yang cepat mau give up. Saya juga tidak suka misteri menyelubungi hidup saya. Sedikit sebanyak, saya telah tahu anda siapa cuma mau kepastian sahaja. Takut-takut saya tersalah teka, maka musnahlah karier baru saya sebagai penyiasat persendirian.

Kenapa tiba-tiba saya teruja untuk mengetahui siapa anda? Kenapa tiba-tiba saya berusaha menyelidik siapa anda. Jika sebelum ini, saya akan mengabaikan sahaja, tapi tidak dengan anda.

Kerana anda orang yang istimewa.

Sangat misteri kerana saya tidak mengetahui anda. Tempoh perkenalan yang tak pernah wujud. Nama yang tidak pernah ada dalam memori saya. Tapi anda mengetahui tentang saya. Lagi misteri kerana anda tidak pernah kenal siapa kawan-kawan saya. Saya jugak tidak kenal kawan-kawan anda. Lalu saya menghargai keperihatinan anda. Kerana itu anda orang yang istimewa.

Kerana anda orang yang istimewa, saya teringin mau berjumpa anda. Saya teringin mau berkawan dengan anda. Silalah jelmakan diri anda kerana saya belum ada rekod membaham orang. Kecuali ayam. Jangan risau, walaupun who i want to meet dalam friendster saya bukanlah anda, tapi saya tetap ada perasaan mau berjumpa orang-orang lain kerana "cinta hati saya" itu cuma boleh berjumpa di dalam mimpi atau menonton VCD.

Ops, lagi satu. Jika anda kenal saya melalui blog ini walaupun saya tak pernah meletakkan apa-apa maklumat peribadi di sini, status saya ialah "single n available". Dan saya kira, untuk berkawan tak perlulah ada batas-batas status. Jadi jangan takut ada penumbuk hinggap di muka anda.

Kalau anda masih bermain-main sorok, saya pula akan buat permainan saya. Menyorok terus sampai bila-bila. Ini permainan 2007 yang saya pilih. ^_^..

No comments: