Friday, January 19, 2007

SELAMAT TAHUN BARU

Dush, saya lupe plak. Selepas maghrib, kita sudah masuk tahun baru. Masuk maghrib nanti, baca doa nie ek,

DOA AWAL TAHUN

Segala Puji Hanya Bagi Allah, Tuhan Yang Memelihara dan Mentadbir Sekalian
Alam. Selawat Dan Salam Ke Atas Junjungan Kami Nabi Muhammad SAW Serta
Keluarga Baginda Dan Para Sahabatnya.

Ya Allah ! Engkaulah Yang Kekal Abadi Untuk Selama-Lamanya. Demi
Kelebihan-Mu Yang Maha Agung Dan Kemurahan-Mu Yang Melimpah, Sesungguhnya
Pada Tahun Baru Ini Aku Memohon Kepada Engkau Perlindungan Daripada Syaitan
Yang Direjam. Dari Sekalian Konconya, Tenteranya Dan Penolongnya.

Aku Juga Memohon Perlindungan Daripada Nafsu Amarah Yang Sentiasa Mendorong
Ke Arah Kejahatan Dan Melalaikan Dengan Perkara Yang Tidak Berfaedah
Daripada Mendekatkan Diriku Kepada-Mu.

Selawat Serta Salam Ke Atas Junjungan Kami Nabi Muhammad SAW, Dan Ke Atas
Keluarga Baginda Dan Para Sahabatnya. Segala Puji Hanya Bagi Allah, Tuhan
Yang Memelihara Dan Mentadbir Sekalian Alam.. Amin..


Waktu Membacanya.....
Doa ini dibaca 3 kali setelah masuk waktu Maghrib pada malam 1 Muharram.
Sesiapa yang membaca doa ini maka akan berkata syaitan, ” Telah amanlah
anak Adam daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua orang malaikat untuk memeliharanya dari fitnah syaitan”.


Ingat-ingat juga ye, semasa anda sedang berdoa, saya di dalam bas meneruskan perjalanan balik ke Ipoh. Insya Allah. Doakan saya pergi dan balik dengan selamat. Heh, jangan pulak terpikir, saya letakkan doa ini, tapi saya sendiri tidak sembahyang maghrib. Saya dibenarkan jama' tau.

Banyakkan berazam ek.

SELAMAT TAHUN BARU!!

No comments: