Tuesday, January 16, 2007

Suka Xmo Bubuh Tajuk

Dah lama tak bercerita dengan blog. Selalunya bila rasa sedih, rasa happy sangat, ayat-ayat nk cerita kat blog semua dah ada dalam kepala. Dah buat draft, dah buat rangka. Hait zura, draft dengan rangka tukan ayat sepusing seadik-beradik. Tapi semua dalam kepala yang cerdas ni je. Takde tulih-tulih kat kertas. Takde conteng-conteng kat buku latihan tahun 1999. (1999 banyak buku latihan kosong sebab selalu tak buat kerja sekolah. Jangan tiru saya)

Tapi bila dah sampai opis dengan dua semangat, semangat ceria sebab bakal mendapat duit dengan kerja yang berdedikasi atau semangat merudum teringat katil kat dalam bilik. Jadi semuanya lupus tiada kitaran semula. Kerana itu, blog sudah lama tidak diupdate. (panjangnye nk buat alasan kenapa jarang update blog)

Sekarang sudah 2007, blog bakal berumur 2 tahun. Nanti kita ajar tak payah pakai pampers ye awak.
Awak tau tak, kita sekarang ada perasaan "sesuatu". Tapi kita taktau camna nk olah perasaan "sesuatu" tu. Kita sebenarnye tak suka perasaan cenggitu. Sebab kita rasa kita buat mende yang sia-sia kalo kite rase cenggitu. Kite suke suasana sekarang. Happy tak payah pikir pape. Eh, tipu le tak pikir. Cuma tak melampaui batas le. Kite mau balik pada diri kite yang dulu. Zura yang selalu ceria. (tak pernah tiru astro ceria. Series)

Kita akan cuba tolak semua perasaan yang kite tak suke hinggap dalam hati kite ni. Kite nak spray dengan Ridsect(Jangan saman saya kalo salah eja). Ridsect berkesan membunuh serangga perosak. Gunakan tanpa was-was. Kita cuba dan akan mencuba. Chaiyok-chaiyok untuk diri sendiri. Yeay..

Tuhan menguji mengikut ketabahan yang kita ada. Semakin kuat diuji, anda seharusnya berbangga kerana ternyata anda adalah orang yang sangat tabah.

No comments: