Thursday, July 14, 2005

Arie ini yg x best..

Entry nie ditaip dgn menggunakan sebelah tgn..pasai pe jd lagu nie?pasai satu tgn dh kene air panas..adakah hari nie satu hari yg malang?
Pukul 12 tadi aku dh set nak tgk diari AF..bile aku bukak je mate..jam dah pukul 12.40 tgh hari..huhuhuh..terlepas diari..xper..xper..leh tgk ulangan pukul 11.30 mlm..lgpun aku poser..x elok tgk mende2 camnie..(cheewahh..cover ayat)..lg dpt pahala kalo aku tido pasai kite tido sebelum masuk zuhurkan?betui tak..betui tak??kalo x betui..betuikan ekk..dlm pukul 1 aku nk bukak pc nk cek email..pc plak wat hal...xleh on..mmg dh nazak pc aku nie..bukan prob pc..prob pd casing aku..tolon..tolon sape ade casing yg x gune...kasi le free kat aku..butang on/off pc aku nie dh nazak..mende lain sume okeh..aku ngadu kat abg man..ayat die kasi balik kat aku cengginie.."campak je le casing tue kat longkang"..huhhh...buang karan jer..so..sebelum nk gune pc kesayangan nie..aku kene panaskan dulu dgn tutup..bukak suis...ade arr dlm 30 minit kot aku wat cenggitue..akhirnye..pc berjaya dionkan..
Dalam kul 6.30, abah ajak gie pasar malam kat Tg Rambutan..ehehe..nak..nak..dah terbayang bukak poser dgn air tebu..ayam percik..nyum..nyum..tgh membeli belah..bapak sedare aku call die dtg umah..so..abah suh tunggu..kejap je kat pasar nie..huhuhuhu..aku dh terase dh..mesti xde le air tebu nie..dpt beli ayam percik jer..mak tanye..nak air tebu ke?sbb aku rase b'tanggungjwb..(cheewahh)..aku ckp..xper le..jom le balik..wat air rootbeer sendirian berhad jer..
Bila dah sampai umah..dh dekat nk maghrib..excited gile nk wat air rootbeer..sebelum wat air rootbeer, kene bancuh air gula dulu..tue peraturan aku ek dlm membuat air manis nie..aku x suke gula x ancur kalo wat air..kalo air panas xper buh gula berketul sbb bile kite kaco air gula tue hancur..kalo air manis nie..kang ade yg x ancur..ilang selera aku nk minum..(fussy tak aku nie)...hihihihi...mase nk wat air gula..aku lupe aku tgh menuang air panas menggelegak..slumber je aku pegang kole yg ade gula tue dgn tgn..n bile air dh ade dlm kole br aku perasan kole tue sgt panas..bile dh rase panas..tindakan reflek aku..air panas yg aku tuang tue tertuang kat tgn kiri..waaa...memule aku rase okeh le..x sakit pun..ala..biase arr kene air panas nie..bile aku ckp kat mak..

aku: mak..org tertuang air panas kat tgn..
mak: byk ke?bubuh ubat cepat..
aku:erm..byk gak..satu tgn kiri kene..tertuang le mak..(mungkin mak x dgr aku ck tertuang td)
mak: haa..cepat2 bubuh minyak gamat..lumur satu tgn tue..
aku: x sakit pun..
mak: kang kembung kang..jgn bg kene air..
aku selaku anak yg mithali..gie amik ubat gamat..kasi lumur satu tgn..dh bubuh minyak br aku rase sakit..sakit mcm ade mende cucuk2 dgn mende panas gile babeng..
aku: sakit le mak bubuh minyak nie..td x bubuh paper x sakit pun..(aku berpegang pd fakta..kalo kene mende2 panas..wat xtau je..kejap je sembuh..x mengembung pun)
mak: mmg le sakit..kalo x bubuh minyak td..mengembung satu tgn tue..

last2..air rootbeer tue mak yg buat sbb satu tgn aku dh xleh nk angkat..ehehehe...
kalo ikut fakta mak..sakit bubuh minyak sbb minyak nie tgh menyerap kat tgn..so..makin lame makin sakit lak tgn aku nie..maknenye minyak nie dlm proses penyerapan kat tgn aku le ek..aku nk tunggu besok le..kalo tgn aku bengkak sebelah..aku nk tido sepanjang hari..muahahhaa..takut tgk tgn sendirik..palin berkesan ayat mak..

"kalo satu mende tue nk jd..dgn sekejap je terjadi..mende rutin yg slalu kite buat..tetibe kite leh jd blur..kalo tak..dah tau air tue panas..asal nk pegang kole tue plak..slalunye letak kat bwh..so..setiap kerje kite buat..bace le BISMILLAH.. "

aduhhh...terdiam aku..tgn sakit pun dh jd x sakit..
aku rase dr siang td ade tanda2 aku nk kene air panas nie..x dpt tgk diari..PC xleh on..air tebu x dpt beli..haa..mane tau aku mcm citer neon..satu hari yg malang n last2 dpt satu mende palin berharga...muahahaha..(aku tlh byk dipengaruhi unsur2 telemovie dlm life aku)

cool babeh..^_^

No comments: