Friday, April 25, 2008

Kepercayaan

Patut-patut mau habiskan sesi tag.
Tapi sebab entry semalam sudah tertangguh.
Maka sesi Tag juga ditangguhkan sementara.

Hari ini saya balik lagi ke Ipoh.
Kali ini mungkin bersama sepupu.
Tidak keseorangan.

Tiket sudah dibeli lebih awal.
Terlupa mau beritahu sepupu,minggu ini saya balik ke kg.
Sepupu sudah pesan,
"Ko balik jangan lupa inform aku,suka taknak bagitau,menyampah aku pompuan ni."
*cikgu bahasa,saya lupa. Untuk simbol penutup kata, penutup dahulu baru titik atau titik baru penutup?*

Maka semalam sepupu telefon dan menyumpah seranah saya kerana dia juga mau balik ke kg.
Kenapalah dia mau berkepit dengan saya kebelakangan ini.
Mau mengimbas kenangan dahulu agaknya.
*Cerita itu diceritakan kemudian*.

Dia cakap, pukul 1 hari ini akan pergi ke pudu.
Mencari tiket untuk saya dan dia balik malam ini.
Kalau jadi seperti dirancang, dia akan jualkan tiket yang saya sudah ada.
Dengan aksi menggodanya.

Saya bilang,
Kalau tiket tak dapat dijual,
Anggaplah dia belanja saya untuk tiket yang baru dibeli.
Hahaha.

Sebenarnya,
Saya lebih senang bersendirian untuk hal-hal sebegini.
Balik kampung contohnya.
Jika berjanji-janji, tetapi salah seorang tak dapat memenuhi janji atas sebab tertentu,
Maka akan kecewa pihak yang satu lagi.

Kalau kata bergerak secara solo.
Terlambat,
Ada hal yang lebih penting,
Tiada menyakitkan hati sesiapa.
Dan paling penting, jika tiket sudah dibeli.
Tiba-tiba batal.
Yang rugi hanya seorang.
Tidak melibatkan pihak lain.

Pentingkan diri sendirikah saya ini?
Tapi memang saya tidak suka berharap.
Jika sudah berharap,
Tiba-tiba harapan punah.
Susah untuk mendapatkan kepercayaan dari saya.

Sekali,
Saya senang percaya.
Dua kali,
Ragu-ragu, dalam hati tetap bersangka buruk.
Tiga kali,
Tak akan percaya selama-lamanya.

21 comments:

ak_0143 said...

yes! first to comment!!!

*tiba-tiba mode cikgu bahasa activate*

"zura... kan saya dah kata, penutup kata dulu baru noktah... awak nih! tak paham2... dah2... g berdiri atas kerusi kat blakang tuh!!!"

*mode cikgu bahasa deactivated*


btol2, kadang2 suke kuar sowg2 je... kalo rancang2, janji2, skali tak jadi.. hampa je...
pastu dah la janji... yang sebelah sana lambat lak tuh! hampeh je!

Anonymous said...

percaya? ermmm..kalau tk sedar2 wpun byk kali kene kelentong camna? bodh agaknya..hahahaha


tra

Noushy Syah said...
This comment has been removed by the author.
Noushy Syah said...

Hhehehe..

I don't like to go out alone,regardless.

..my parents used to make rules for my friends to come at our house if they want to ask me to go out or accompanying them..:),thus by doing this, they know who I'm with or where we are going...

Otherwise, will just go out with my brothers...aka my bodyguard ;)

Have a gr8 weekend balik kampung ok!Take care..

p/s Trustworthy is important,once we lose that..it takes time to regain...

PeneRockers said...

Aku lebih suke balik kg sorang2 naik bas..ade feel yg orang naik keta x tau....

Wiween @ Awin said...

tang last paragraph tu, kita serupa zura.;)

MZ said...

begitulah prasaan pak cik bila juera lupa dan maseh lupa utk banjer pak cik ...

myfisol said...

rajin balik ke kampung kebelakangan nie...buat persiapan untuk sesuatu yang penting kot!...:)

selamat pulang dan jgn lupa citer lagi apa2 menarik yg terjadi..

zool said...

First time singgah sini..
Assalamualaikum..
Kepercayaan bukan senang dibina tapi ianya mudah dimainkan.

faisal said...

bestnya dapat balik kampung,hehe..mesti dah selamat sampai skrang nih..:) dah lama tak naik bas,huhuu

Noushy Syah said...

"rajin balik ke kampung kebelakangan nie...buat persiapan untuk sesuatu yang penting kot!."

---------------------------------
hehhehhe..c'mon spill the beans!!lolz

Hafifi said...

kepercayaan..ssh nak ckp pasal ni tapi yang aku ley cakap aku tak letak kepercayaan 100% pada orang..melainkan orang2 tertentu..klu gf, jgn harap la..:)

meen said...

hmmmm..k.meen pun wonder macam noushy gak la..rajin bebenornya balik kg kebelakangan ni..pi kursus ka*w*n apa??hihihi

haaa kan? tak suka berjanji2 macam tu..k.meen pun suka kemana2 sorang2 atau dengan family adik beradik je..kalau ngan org lain tu mmg macam zura cakap tu la..byk sgt kekangannya

"sishoney" said...

kampung zuera..ipoh area mana ye??nak g melawat bila zuera balik kampung..dr penang baru 2 jam tau

aria ayumi said...

rajin akk balik yek... huhu. diya pun ase nak balik je tgh2 exam ni. release tension sket.

arsaili said...

cam ne cuti hari pekerja?

zura lias said...

kamal,
erk..cikgu garang seh..hehehee...tu ar pasal..kang bile dh tensen,leh wat gaduh plak..ehehhee

tra,
kalo kes camtue..kene mandi bunga gamaknye..:D

noush,
undang-undang yg bagus..tp zura,dulu-dulu je abang jd bodyguard..skarang nie zura lagi senang wat sendiri-sendiri..malas nk susahkan diorg..hihihi

thanx noush..tp next week balik kg balik..:D...yup,kepercayaan mmg penting..:D

penerockers,
aku suke naik bas sbb aku leh skodeng lelaki ensem kt pudu..hahahahhaaa...

ween,
tang last je?hikss...

pokcik,
bile tgk isteri pokcik yg comel..rase mcm x sanggup plak nk blanje pokcik..rase nk blanje wife pokcik je..ahhahahaa

myfisol,
ehehhe...xde..xde..pitnah tu..:D

zool,
waalaikumsalam..mekasey..betull..betul..

faisal,
ehehe...dah selamat sampai putrajaya balik pun..:D

noush,
erk..erkk..isk..no comment le camnie..hhehehe

hafifi,
kite boleh letak kepercayaan kt org..tp berpada-pada..:D

kak meen,
erk..erkk...nie nk wat gossip nie..ehhehehe..tepis..tepis skarang..
zura okies je kalo kuar dgn member2..tp tang2 yg mcm wat sendiri2 lagi senang..zura prefer lone ranger je..:D

sishoney,
kg zura..ipoh area bercham..meh..meh..dtg le ipoh time zura balik kg..leh bwk jenjln kt ipoh..:D

diya,
ehhee..akak balik selang seminggu..eh,kalo time exam..jgn diya..balik kg nnti..buku terbang..:D

arsaili,
penat..letih..kene memandu sampai ke pahang..:D

meen said...

zura..balik kg lagi ke minggu ni? hihi

Noushy Syah said...

A'aaa sama cam Kak Meen tanya tuh, balik kg lagi yea?lolz!

Noushy Syah said...

Nak nynayi sikit..lallalalalla..td lupa plak nak bernyanyi masa tanya sbb I don't know how to whistling:p

zura lias said...

kak meen,
tak balik...balik umah mak sedare kt kl..:D

noush,
hihhi..tak noush...same mcm jwpn kak meen..:D
leh masuk af nie..kene gie audition dulu...*af atr program yg dpt rating tinggi - reality tv show