Tuesday, April 22, 2008

Merah

1. Post YOUR photo wearing red, may it be red top, bottom, the least would be red accesories if u hate wearing red. If u can't find one, u still have an option.Either post your significant other's photo or your child's photo, if u have one.Of course, they should be wearing red.

2. Let us know the reason why u were wearing that particular day.Was it ur birthday? Is red ur fave color or was it the shirt that u first saw in ur closet that day?

3. Tag 3 people close to ur heart from ur blogroll.

Ni tag dari ween. Baru nak buat. Sibuk cari gambar ada merah-merah. Ini juga khas untuk mereka yang bilang sudah lama gambar tidak diletak. Rindu agaknya. Maka saya letak gambar yang ada kemerah-merahan supaya dapat mengubat rindu. Hikss..*sesi memperasankan diri*




Saya bukan peminat merah. Nak mencari gambar merah-merah memang payah. Gambar ini sewaktu perkahwinan rakan saya. Pakai baju merah ini kerana mau nampak fit. Hahah,tipu..tipu. Saya pakai sebab baju ni yang paling sesuai. Harap maklum saya tidak seperti perempuan lain yang ada begitu banyak baju di dalam gobok. Tinggal mau memilih sahaja.
Saya pakai kerana tiada pilihan.



Gambar ini rotationnya 90 darjah ke kanan. Saya tiada hati mau membetulkan. Kalau mau tengok sila sengetkan kepala. Gambar di ambil semasa pertandingan Malaysian Idol di PICC. Terpaksa menjadi supporter untuk OAG. Di ulang sekali lagi,terpaksa. Kerana itu muka susah mau senyum. Hikss..Menggunakan kamera enset jadi gambarnya kabur. Tapi jerawat jelas jugak. Haish, geram betul.
Dipakai baju ini kerana alasan yang sama. Hanya baju ini yang saya ada untuk di pakai pada malam itu.


Saya suka baju ini. Boleh diguna untuk majlis sopan-sopan. Gambar di ambil - 2006. Di rumah rakan yang mengadakan rumah terbuka sempena raya. 2008- Baju ini saya nyorok di sudut dalam almari. Di tempat yang saya tidak nampak kerana baju ini tidak boleh dipakai lagi. Kalau pakai jugak, takut orang konpius, yang mana nangka, yang mana saya. *sedey*



Saya penah letak gambar ini di entry-mane-ntah. Ia bewarna merah. Saya rasa bersesuaian dengan tajuk merah. Saya suka buah ini. Buah kegemaran saya. Boleh duduk bersimpuh bersila sambil menyelongkar buah ini di dalam guni. *Keluarga saya selalu letak buah ini di dalam guni beras.* Tapi kalau yang jenis berair, saya kurang gemar. Silalah beli buah ini untuk saya. *Promo Jap*. Hikss..

Kesimpulannya:-
Saya tidak suka warna merah.
Nampak terlalu garang.
Tapi kerana mau menvariasikan warna,
Jangan asik biru sahaja,
Saya pakai jugak baju bewarna merah.
Tudung merah.
Dan setakat ini saya masih selamat.
Belum ditanduk lembu.
:D..

p/s: Tagged dari Noush dan Nazeem dibuat nanti-nanti plak ek.

15 comments:

aria ayumi said...

yeahh 1st!~

ahaks. akk nampak MERAHHHH. very the sweetttt~~! :D

hehe. diya tak leh makan rambutan byk2. nnt batuk. huhu.

zura lias said...

diya,
hihihi..sweet ke?akak muka masam tu..x nampak mcm masam ek?

erk..akak nie jenis degil diya...batuk x batuk..akak bedal jugak..nnt sendiri tanggung..:D

chot said...

wow..pakai baju kebaya tu..manis2..hehe

zura lias said...

chot,
hehehe..pakai bj kebaya..tp aktiviti panjat memanjat aku x lupe..ilang manis dh..:D

Hajar said...

hehe. same lg.
saya pun x suka warna merah.
beli baju warna merah pun sekadar nk memvariasikan warna-warna baju dalam gobok. hehe:D

aria ayumi said...

isk, tak nampak moka akk masam pun. siyes. nam biasa je. tapi, klw akk senyum lagik ah nampak comey.

p/s-kak, hahahaha nak gelak jap. diya tersilap beli tiket ah. tiket tu utk esok. adehhhh. malu jap ngan pakcik bas tadik :))

Noushy Syah said...

hehhehe..merah is DEVILS,thus my enemy in footy;) but merah is lovely and elegant,love to see hate to wear except on lingeries..hehehhe.

Zura x minat merah yea? Look nice though..

And yeap,I visit your blog daily and nama ZURA mmg not in my blogroll but I have KRIESZ..lolz!

MZ said...

amboi ... merah nyer mak ngah. almost terguder pak cik :D

zura lias said...

hajar,
ehehhe..kite serupe lagikan..warna merah ni nampak panaskan..:D

diya,
erkk..patut le akak tgh masam,ade org berani tegur akak lagi..kene berlatih masam muke nie..haahhahahaha...

ala siannye salah tiket..abih dpt tukar tiket ke?ke balik dgn tiket arie nie je?

noush,
ahhaha...biru-biru lawan merah-merah..zura sokong biru-biru sebab suke warna biru..hahahahhaa

haah,sbb kulit zura gelap..nnti warna merah tenggelam dgn kulit..hikss...

thanx noush..zura pun melawat setiap arie blog noush..kalo bz sangat je payah sikit..:D

pokcik,
erm..sy anak bongsu..anak sedare panggil maksu or maksyu..hikss..kalo tergode..kenny rogers 1..:D

MZ said...

o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0 .. anak bongsu. padan aaaaaaa ...*senset skit*

PeneRockers said...

Dah lame x dengar org cakap gobok...kalau kat umah base la sebut perkataan tu..

ak_0143 said...

bukan ke peraturannya kene pakai yang merah2? yang gambar last tuh penah dipakai juga ke???
wah, konsep baru.... guna kulit rambutan wat pakaian... hahaha

ak_0143 said...

ngeh3!

zura lias said...

pokcik,
erk..kenape pokcik?:D..

penerockers,
erk..gobok tu dialek perak ke johor ek?hahaha..men sedap je nk sebut..

kamal,
yg bwh tu promotion khas utk kamal..nk pakai mase ann kolej nanti..gile gempak kalo design baju pesen buah rambutan..:D..

myfisol said...

sy byk jgk baju merah2 nie..

kena pakai merah...nampak garang ..baru student takut..