Friday, September 28, 2007

Rencam

Saya menonton AC Disini dalam keadaan panas berbahang di dalam rumah.
Haish, kalau masa sekolah dulu, cakap je panas-panas,
mesti ada suara-suara nakal yang cakap,
"banyak dosa le tu"..

Saya bukan nak cakap dosa atau panas.
Cuma,
Saya dengar Aishah menyanyi lagu Pulanglah di dalam AC Di Sini.
Lagu ni pernah jadi peberet di musim-musim dulu.
Tapi kalau melayan lagu sedih, emosi turut terpengaruh.
Jangan biarkan diri anda dipengaruhi emosi.
Hikkss..

Besok bertolak ke kampung lagi.
*Kena tambah lagi sebab setiap minggu balik kg*
Saya tidak peduli dilabel anak manja,tak boleh berenggang,apa-apa sajalah.
Yang penting saya balik.
Saya ada family.
Kita tidak tahu sampai bila kita menongkat langit.
Gunakan masa yang ada dengan sebaik-baiknya.
Setiap detik itu amat berharga dipenuhi dengan rasa gembira.

Tipu kalau kata tak pernah sedih.
Tipu kalau kata tak pernah menangis.
Cuma jangan dilayan jika emosi sudah terlebih.

Tuhan tidak pernah menduga hamba-Nya dengan ujian yang hamba-Nya tidak mampu.
Selagi diuji, selagi itu bersyukurlah kerana kita termasuk dalam yang diberi perhatian.

Erk, saya tiba-tiba menjadi serius.
Mungkin mood hari ni yang agak kurang baik.
Tapi saya cuba untuk tersenyum sebab saya tahu,
Orang lain tidak tahu mood saya tidak baik.
Kenapa saya mesti nak heret orang lain dalam kondisi saya sekarang.
Paling koman, mood saya kembali stabil bila saya cuba tersenyum.

Senyum adalah perkara yang paling senang dibuat untuk suatu permulaan hubungan.
Senyum sebanyak mana pun,
sekurang-kurangnya bahu kanan yang ringan kerana mengumpat sudah terisi dengan sedekah dari senyuman. Hikss..

:)

P/S: Aishah antara penyanyi yang saya suka suara dan lagunya.
Kagum gue..hiks..

11 comments:

Hajar said...

suke aishah gak. sore dia best! :D

p/s : jangan sesedih yer? nk makan aiskrim x? ;)

Noushy Syah said...

Yeap..keep smiling...not only sebagai sedekah but with your smile you also lifted others feelings and mood..

In other words you have made someone else happy!!

p/s Tantiknya dimple tuh bila senyum....

MZ said...

dulu juga minat aishah. tp bila dia tetiba jadi gumuks ... dah kurang minat.
bukan nya anti orang gumuks .. tp ntah la ...

aria ayumi said...

uhup. akk de prob ke? hope dh setel lah ye...

aishah tu dr dulu sampai skang, sore maintain besh. huhu

chot said...

aku pun mcm ko gak..kekeadanf tiba sentimentel tu..bergenang gak airmata..xseorg pun tahu...hehe

zura lias said...

hajar,
hehee..tu ar..sore die yg membestkan lagu tu..hikss..

p/s:nnti kite mkn eskerim sesame ek..hikss..

noush,
ehehhe..thanx noush..

p/s:dimple ni makin kabur sbb pipi dh menggebu..hahahaha..

pokcik,
"dulu juga minat aishah. tp bila dia tetiba jadi gumuks ... dah kurang minat.
bukan nya anti orang gumuks .. tp ntah la ..."

erk..erk..ni nk kire statement camne ni ek..hiks..

diya,
ehehe..biase le diya..ade mase tetibe jd sentimental..mende kecik pun nampak besor..hahahaa..thanx dik..

chot,
hehehe..sentimental gak ko ek..aku mmg slalu bergenang air mata..mase gelak..mase ngantok..mase tgk citer yg sedey2..ahhahahaa

- G O R O - said...

Semua bersentimental jer nie..

Saya pun nak sentimental jugak la..

.::{ uMIe }::. said...

Hujan2 nie tiba2 teringat kat mak kat kampung.. air mata nak kuar gak nie tp kena tahan, malu kat opis mate nanti.. hehe kalo kampung saya dekat, saya juga akan balik tiap2 minggu.

Pstt : minat sore ainsyah juge.. sedap sangat sore dia kan?

MZ said...

nak kira stetmen tu? ada satu jek stetmen nya pun :P

faisal said...

waa, tiba2 cam serius je entry awk,hihi..papepun wak jgn peduli org kata janji kita puas dapat slalu ngan keluarga,hihi..:) raya2 ni suka lagu aisha pulanglah tu wak,hihi

zura lias said...

- g o r o -,
ade mase kene sentimental gak..kang atie jd keras..lg payah..hiks..

umie,
ehhee..tahan umie..tahan air mata tu..malu nangeh dpn org..hikss..erm,xpe..nnti raya..raya puas2 kat kg..:D..

pokcik,
satu pun dimasukkan dalam kiraan pokcik..hikss..

acai,
ehhehe..mmg, kalo amik peduli..x balik le kg..hahaha..tp sy balik kg slalu..hiks..pulanglah tu best..tp mcm sedey2 je...mcm x best lak nk sedey2..hahahha...*tp dgr gak*..hihih