Wednesday, September 19, 2007

Balasan dari bulan

Ini jawapan dari bulan.
Wah, terasa macam surat untuk bulan pulak.
Bulan-bulan lain mau menjawab,silakan.
Dialu-alukan..hikss..

Bulan itu tahu,

Bulan itu sedar,

Dan bulan itu gembira untuk sentiasa menyinari awak di malam gelap.


Bulan itu juga tahu ada ketikanya ia tak dapat bersama sang bintang..

Tapi bulan itu tetap akan berada di situ...

Bulan itu tetap akan sentiasa bersama awak


Itu janji sang bulan pada awak.


oleh : ______


Ya, sekarang kita bukak sudut sastera pulak di sini.
Walaupun tuan punya blog mempunyai bahasa yang agak teruk,
Tapi tuan blog tidaklah meminggirkan bentuk-bentuk puisi, syair, pantun dan segalanya.

Walaupun semasa menuntut di sekolah, tuan punya blog mempunyai kemahiran untuk tidor di dalam kelas bila masuk sudut sastera dan puisi.

Contoh jelas yang boleh diberikan,
Tuan punya blog paling banyak mendapat markah 1 atau 2 bila tiba pada bahagian,menjawab puisi atau hikayat.
Kedua-duanya tuan punya blog tidak dapat menjawab.
Kalau boleh, tuan punya blog mahu mintak 1 lagi pilihan,
Terangkan tentang bahasa komik,kartun dan sebagainya.
Yang itu pasti tuan punya blog boleh jawab.
:)..

Cintai bahasa kita..budaya kita..adioss..

12 comments:

Hajar said...

wawah, siap ada balasan jwpn drp bulan tuh.

*confuse jap*

MZ said...

gaya penulisan, tata bahasa dan ganti nama diri serta ritma2 dan lenggok tari perkataan2 dalam 'surat kepada bulan' juga dalam 'jawapan dari bulan' adalah seakan-akan serupa dan saling sama-menyamai.
*pak cik berhenti setakat ini. cukuplah sedikit interpritasi. tak perlu untuk berspekulasi. mungkin di lain kali pada 15 Ramadhan bila bulan mengambang penuh di puncak awan*

.::{ uMIe }::. said...

Saya nak tambah komen dari pokcik...

Bulan mana boleh bercakap.. :p mimpi di siang hari ke hape nieh??! muahaha...

zura lias said...

hajar,
ehehe..terpengaruh dgn surat untuk bulan..

pokcik,
erk,pokcik cube nk ckp yg sy menulis utk diri sendirikah?hahahaa..maybe kot..hikss...

umie,
ni bulan moden..leh berckp..hahaha..

Noushy Syah said...

hhehehe..

Ada maksud yang tersirat...

Jika rindu, katakan rindu..
Jika suka, katakan suka..
Jika sayang, katakan sayang
Jika lapar, katakan lapar..
Jika tak sabar pun kena sabar
kerana sebentar lagi waktu beriftar...

SElamat berbuka puasa Zura.

How about my poem? kelas tak?ekekkekek..

Anonymous said...

kak, abaikan pesanan semalam eh. diya ade ms utk ubah blog. nnt diya bukak semula.

MZ said...

cik juera nih. ke situ pulaks :p
pak cik hanya ingin menyepukulasi bahawa bulan dan juera tu amat serasi. kalo kawen kekal aman bahagia selama-lama dunia akhirat sebab teramatlah kompatibelnyer.
*la la la la *

KhaL said...

kakap jura datam bulam ke?
amboi..siyap berkiyas2
*icon malo2*

chot said...

ko ni mmg lawa la....sakit perut aku baca entry ko ni...

faisal said...

waaa, ada bakat terpendam zura ni ek,hihii...:) bagus2..

nuu_OL said...

tgh bahagia ;) huhuhu

zura lias said...

noush,
erkk...no comment..*jawapan standard artis malaysia*..ahahaha...selamat berbuka noush...

diya,
so,akak xyah bgtau org le diya dh tutup blog..nnti diya bukak balik?camtu?sowie..lambat wat announcement..akak nk jenguk blog senirik pun x sempat..ehhee..

pokcik,
aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..hahahah...

khal,
alamak..camne uncle tau ni..malu i..*nyuruk muke dgn bantal*..

chot,
memule aku dh rase nk kembang dh..bile perkataan lawa tu..tp bile bace sambungan ayat ko..aku rase dh mcm badut lak..hahahah..

faisal,
erk..erk..sape yg ade bakat terpendam ek..bulan ar wak..hikss..

nuu_ol,
hehehe..mintak-mintaknye..