Wednesday, October 03, 2007

Sabtu - 29/9/2007

Dari mana mau memulakan cerita.
Yang penting semuanya yang bagus-bagus.
Saya cerita yang paling bagus ye.

Hari : Sabtu
Tarikh : 29/9/2007

Saya menunggu dengan berdebar-debar.
Berdebar campur suka. Hiks..
Pukul 12.30 tgh hari, dia tiba bersama beg galas yang disandang.
Mula-mula saya terpikir mau membuat kekecohan sedikit.
Buat-buat tak nampak dan straight ke depan.
Tapi memikirkan orang lapar selalu cepat marah, saya batalkan niat.
Sebab dia kompem berpuasa.

Mula-mula menguruskan kereta kesayangan yang asik bermasalah je sekarang.
Adakah dia merajuk sebab saya mengusik-usik mau ganti dengan yang baru.
Sebab ada orang cakap, kereta yang dah lama bersama tuannya, pastinya ada perasaan.
Ah, saya memang selalu terpengaruh dengan cerita karut begini.

Selesai uruskan kereta,
Kami bertolak ke KL. (kata ganti kami digunakan jika penceritaaan perlukan watak bersama).
Sebelum itu, terima kasih kepada si dia kerana sudi membantu menguruskan kereta.
Toche, toche.

Perjalanan pertama ke KLCC.
Cari-cari tempat untuk berbuka.
Turun, Naik.
Turun, Naik.
Akhirnya keputusan di Asiana.

Selesai untuk tempahan,
Ambik LRT ke arah masjid jamek.
Ramainya manusia.
Bila ramai, saya ada perasaan jadi malas mau bershopping.
Saya patutnya duduk di planet lain.
Bina tempat shopping sendiri.
Duh, susahnya kalau jadi orang yang malas bersesak ni.

Jalan, jalan dan jalan.
Dia sakit kaki dan sakit lutut.
Saya serba salah.
Terasa seperti terlalu menyusahkan.
Saya memang nekad, kalau masuk Mydin pun tak jumpa barang permintaan ibu bapa,
Balik sahaja.
Nanti saya diarah masuk mahkamah kerana mendera anak orang.
Ops, gurau je..

Akhirnya jumpa barang yang dimaukan.
Barang saya tolak tepi, yang penting dia dapat berehat.
Cukup dengan tudung 2 helai.
Juga toche, toche.
(Hari ni saya pakai tudung tu). ^_^..

Balik semula ke KLCC.
Sempurnakan yang wajib dan melepak di Taman.
Lama sungguh saya tak menjenguk KLCC.
Sejak-sejak parking di Masjid dinaikkan.
Aktivitinya cuma,
Sembang-sembang, borak-borak.

Hampir-hampir mau berbuka,
Pergi ke Asiana.
Dapat meja tersorok.
Dia datang dari dunia sejuk, jadi agak kurang selesa bila terasa panas di dinding kaca.
Jadi, kami mengalih tempat.
Dapat meja comel dan cute.
Harap-harap tuan yang duduk di meja comel itu dipandang cute oleh orang yang lalu lalang.
Hiks..

Makanannya okies.
Cuma perut saya sempit sedikit.
Jadi yang disumbat tidaklah sebanyak yang dihidang.
Toche,toche jugak kepada dia.
Kalau tak, tak merasa saya makan kat Asiana.
Eheheh..

Perut sudah penuh,
Perjalanan diteruskan ke Low Yatt.
Beli barang abang.
Kemudian balik terus ke Ipoh.

Dia pening kepala.
Tapi degil nak bawak kereta.
Singgah di Sg buluh,
Tunaikan yang wajib sambil makan aiskrim.
Akhirnya saya dapat jugak makan aiskrim dengan pemberi aiskrim entry terdahulu.
Akhirnya..

Kembali bergerak ke Ipoh.
Sembang-sembang.
Borak-borak.
Sambil tengok bulan.
Tapi bulan macam kabur-kabur.
Yang penting depan mata tak kabur. *wink..wink*..

Sampai Ipoh pukul 1.30 pagi.
Mata memang dah berat.
Tapi kalau mata saya berat, berat lagi mata, kepala dan kaki si pemandu.
Jadi saya bertahan.

Sampai rumah,
Saya dah tak sempat berpikir mau menyalin baju.
Cuma pikir di mana bantal-bantal dan selimut saya.
Tak jumpa pun saya tetap pejamkan mata.

Selamat.
Lena sampai keesokan harinya.

11 comments:

MZ said...

amboi ... sempat sopping mcm2 seblom balik tepeng :p
yg heran nya pesal jauh bebeno tempat berbuka dgn masjid jame' dgn low yatt? ada agenda tersembunyi?
:D
*lena ehh malam tu? i tot i saw u :p

Noushy Syah said...

Sgt bagus bahasa anda..saya suka membacanya dan sgt teruja...

eh eh siDia itu dari benua Eropahkan kan? Kalau dari Cameron Highlangs pun sejuk juga rite? hehehhe...

zura lias said...

pokcik,
heehe..tepen jauh sgt pokcik...penat nk ckp kt pokcik sy duduk ipoh..
jauh tempat berbuka tu sbb jauh perjalanan, luas pengalaman..hahahha..

jumpe dlm mimpi ke pokcik?hiks..

noush,
hihih..mekaseh..si dia itu dari "swiss"..ahahhaha...kekununnye le..

Jie said...

ooo..kejap je..baca

tak sempat nak lompat kijang..lompat gajah..dah sampai Ipoh..:p

speed bape kt highway tu ?
:D

Noushy Syah said...

ngehhh....seems love is on the air!!?

MZ said...

nak gak agi tepeng .. tapi tader orang nak ajak .. leh gi night zoo ..

chot said...

la dah turun klcc contact la aku...bole la ko blanja nanti..hehe

zura lias said...

kak jie,
120km/j rasenye..tu kalo tak di tegur..kalo ditegur..80km/j...x ikut highway..ikut jalan lame lepas tg malim..ehehhehe

noush,
ehehhee..no comment...jawapan standard artis..

pokcik,
nite safari kt tepen best ke pokcik?minatang x tido?

chot,
ko keje ke sabtu?hikss..kalo tak..dh lame aku contact suh ko blanje..ahahhaa

faisal said...

amboi amboi awk, sempat lagi tu ek,hihi..:) emm, pasai kete merajuk tu mmg ada betuinye gakla wak,huhu..:) jgn cite nak tukaq kete dalam dia tau,hihi

zura lias said...

faisal,
lepas ni sy diam je sampai tukar keter baru..x ckp paper pun kt keter..ahahahaa...

aria ayumi said...

kak... bile nak kasik link blog bulan nih... huhu kasik ah thru ym kak... tak sabo nak nengok bulan nih... :D