Friday, August 03, 2007

Happy Birthday Nurin Qistina -1/8 (tajuk takde kaitan)

Saya tak baca paper.
Tak sempat nak baca paper.
Terbantut hasrat nak berpatriotik di blog.
Kalau ada yang tanya, kenapa tak baca online?
Saya malas...hahahah..senangkan jawapan.(takyah tanya-tanya dah kenapa).

Jadi, saya cuma bercerita tentang diri sendiri.
Tapi kali ni, edisi,
Masuk Lif, Tekan Butang Sendiri.
Takmau baca pun takpe, takut-takut meloyakan tekak anda,anda dan anda.
(Tak Jamin ek).

Saya bersama keluarga pergi makan satay kajang.
Abang kereta lain, saya kereta lain.
Abang bersama mak,abah,bininya dan Nurin Qistina.
Saya bersama hero-hero abang yang berumur 7 dan 4 tahun.

Kereta saya dahaga.
Perlu diisi perutnya dahulu.
Abang berhenti disatu sudut, hanya saya yang mengisi minyak.
Ada seorang adik lelaki disitu.

Adik Lelaki : Kak, nak cuci cermin kak.
Saya : Boleh jugak. *Sambil tersengeh-sengeh sebab kereta saya sudah lama tidak berbasuh*
Adik Lelaki : Kak, akak ni student ke kerja?
Saya : Dah kerja dah dik. Nape ek? Nampak macam student ke? *Mula wat aksi perasan*
Adik Lelaki : Haah le kak. Tu saya pelik. Nampak macam student tapi anak dah 2 orang. Anak akak ke ni?
Saya : Eh, tak ah..anak sedare. *Dan-dan tu jugak rase mahu sumbat anak sedare dalam bonet. Jatuh saham maksu.*
Adik Lelaki : Akak umur berape kak?
Saya : Umur akak 25 tapi akak lagi suka kalo adik ingat umur akak 18 tahun. *sengeh*
Adik Lelaki : Ohh, ni kira dah sampai tahap nak kawen le ni ek.

Saya monolog di dalam hati. " Lebey-lebey peramah plak adik ni". Tapi luarannya saya sengeh je.

Saya : Adik keje part time ke full time kat sini?
Adik Lelaki : Haa, part time je kak. Akak keje kat mana kak?
Saya : Kat "TUT".
Adik Lelaki : Mak aii, jauhnya. Akak duduk sini ke?
Saya : Tak ah, akak duduk "TUT". Datang sini nak makan je.
Adik Lelaki : Mak ai..abih, akak dgn diorg ni je ke?
Saya : Tak ah..tu abang akak ada. *Menuding jari kat kereta abang*. Okies le dik ek. papai.
Adik Lelaki : Kalo akak duduk kat sini, dah lama saya kaco akak. Bye. * sempat lagi tu*

Saya sengeh. Biasa budak-budak memang begitu. Kunun-kunun mahu test market. Takpe, saya layankan aje. Kang takde keyakinan lak nak menekel gadis-gadis kat Malaysia yang berada linkungan umurnya. Hikss..

Tapi, saya suka. Suka bila dikata macam student. Haish, tipu le kalo takde orang yang suka bila dicakap muda dari usia sebenarkan.

Dah,dah..jangan nak muntah-muntah. Saya dah cakap ini edisi "Masuk Lif, Tekan Butang Sendiri".
*Senyum*.

13 comments:

uMIe MieSYa said...

Uwerrkkkk!!! rasa loya+pening2 la lepas makan YONGTAUFOO semalam... Muahahaaha.

Akak nampak kecik je tp macamana akak lebih berat dari saya ek??!

*wink* sambil makan bubur mekdi...

zura lias said...

umie,
ahahha...x best sgt ek..*tp kalo akak bayor semlm pun..akak x kisah kalo umie x makan habis..*..:D..

akak kuat minum milo..hahahah...berat tulang..muahahah...

*wink*..ayam mcd..hikss...

MZ said...

- ehem ehem!! apa dak dua worang ni sibuk citer pasal mekdi lak ni? x ajak pak cik pun :< *jelingan maut tahap gaban*
- psstt.. pstt umie... braper berat si juera ni ekk? *mood reporter harian metro*
- begitu panjang konversasi di tepi petrol pump. tak terbayang lak bagaimana panjang nya kalo di tepi kolam di tengah kebun munger ...

zura lias said...

pokcik,
uikss...tajamnye mata pokcik..alaaa,,x sempat nk ajak pokcik le..lenkali ekk..jgn lupe madam kwan ek..*wink*..

UMie..rahsia..hahaha..*wakil umie tolon jwb*..

haa..xtau nape peramah sgt adik pump tu pokcik..hihhi...

Noushy Syah said...

hehhehe...mestilah suke, kalau usia 25 org igt baru 18...semua org tak kira lelaki atau wanita akan suka bila dipuji, kan kan kan!!Compliments tuh..

hahhaha dah dah meh duk bawah ketiak shaye, janji tak basyam munya, kalau ada sape2 nak taco menyorok belakang shaye tentu xnampak, hehhehhee..

Anonymous said...

Zura,
Pompuan ni memang suke sangat kalo dikata umok lebih muda dari yang sebenarnyer...tapi kan, kalo pompuan dah masuk tahap 38 tahun, kedut bawah mata dah banyak tau....sapu bedak tebal-tebal, tambah ngan bedak seuk satu besen pon tak ilang jugak kedutnya.....Masa ni.... orang keliling dah mula panggil mokcik =^< cedih nyer.......masa ni rasa sangat saham dah merundum jatuh.....tambah-tambah lagi kalo jenjalan ngan anak dara kite.....lagi rase kita nie dah tua bangka......huhuhuhuhu cedih....cedih..... :^(

Orked said...

helppp...help....... 999

terperangkap dlm lif..
tak gerak..gerak...

uwha.....uwaa...dah lemas nie

hiks..hiks...

Hajar said...

erm, nk komen ape ek?
happy birthdayla untuk Nurin Qistina. cantik la namanya..:D

*saje nak elak drp tuan punya blog bertambah2 kembang..=)

zura lias said...

noush,
hehee..tu ar..tp kalo slalu sgt,mcm musykil gak..puji ke perli..hahahaha....noush, tgh nyorok blkg noush ni..ade org len nampak tak?hihih..

merakemas,
alamak..takut lak dgr citer akak..waaa..xmo kene panggey mokcik..hihihih..*tp dh kene panggey pun*...*anak sedare*..

kak jie,
jgn panic kak jie..nnti sy panggey resque 911..tp duk lelame sikit dlm lif tu ek..hihhhi

hajar,
hahaha..tuan blog dh menguncup dh..nnti mak sedare nurin qistina sampaikan ek..hihihi..

Unknown said...

sebenarnya aku la budak kerja pam minyak tu....

zura lias said...

chot,
hahahaha..aku boleh tersenyum depan komputer...:D

MZ said...

tetiber jek pak cik terpikir ... adakah konversasi yang tertera di atas adalah itu segalanya? atau masih terdapat panjangggggg lagi konversasi yang sebenar2 nya, menjadi mangsa senset ter'tut' 'tut' 'tut' hingga langsung tak kelihatan?

zura lias said...

pokcik,
erk..nk ngaku ke idak..nk ngaku ke idak..sebenarnye..tu je konversasinya..tidak ditokok tambah mahupun ditolak-tolak..erk,tolak sesikit tu ade le..mane leh bgtau sume..hikss....