Monday, August 06, 2007

1st Time..

Mula-mula berniat mau pendamkan sahaja.
Simpan sahaja di dalam hati sebagai memori yang terindah. *Acheh..zura mula berjiwang*
Tapi bila pikir saya ini orangnya pelupa,
Jadi tulis disini biar ada bukti.
Dimana dan waktu bila.

Hari : Khamis
Tarikh : 2/8/2007
Masa : 5.30 ptg - 11.45 malam.

Saya bergerak keluar dari ofis. Kunun-kunun mau keluar pukul 4.30, apakan daya, kita merancang, Tuhan menentukan.
Ditambah dengan jammed di jalan raya. Saya sampai di rumpah Umie pukul 6.00++ mungkin. Dan saya sungguh tak sangka, saya boleh terpikir masjid di sekitar rumah Umie adalah rumah Umie. *sekeh pala zura*

Ambik umie,ambik kakak umie. Hantar kakak umie,kira-kira sampai kat sogo pukul 7.30++.
Jumpa dengan encik Sahrulia yang membelanja saya dan Umie makan mcd. Nyum,nyum. Lenkali sila belanja lagi ye.
Terima kasih pada sahrul yang tak lupa janji mau membelanja Mcd. Saya sungguh seronot sebab mengenal mereka seperti sudah lama berkenalan terutama Umie yang sepatutnya dipanggil "Makcu". hahaha.. keciknya dunia.

Makan-makan di Sogo, Jenjalan plak di Kg Baru. Maaple ye kalau rasa pusing duduk di dalam kereta dan saya sebagai pemandunya. Memang saya selalu sesat di sekitar KL walaupun 14x saya lalu disitu. Tak caya sila tanya pada kawan-kawan rapat saya yang sudah arif dengan saya. Hahaha..

Minum-minum pulak.
Sahrul memang pelik dan suka dipanggil pelik.
Saya ingat sayalah orang yang pelik.
Rupanya Sahrul lagi pelik.
Hahahah, gelakkan dia. *Jangan marah*
Saya kusyuk melihat Sahrul makan yong tau fu kangkung.
Camne ye, makan sayur je. *kata seorang yang tidak makan sayur*

Umie pulak dengan eksennye mengorder yong tau fu semangkuk.
Dan dengan eksennya, tidak mampu menjamah sebab tak sedap.
Kesian Umie.
Nanti kita pergi cari yong tau fu sedap ek.

Borak-borak,
sembang-sembang,
Gelak-gelak,
Saya lupa esok kerja.
Terima kasih menceriakan hidup saya hari tu.

P/S: Sahrul, terima kasih barang dari Mukah. Saya dah gantung kat kereta. :D.

14 comments:

aria ayumi said...

huhu akk dh jumpa sahrul n kak umie yek... bile nak jumpa diya nih... :D

zura lias said...

erm..nnti akak gie kelate..kite set2 ek...hehehe..diya jauh sgtt..hikss..

unicorn said...

indahnyer bahasa.... bahasa jiwa bangsa..

Hajar said...

wah, seronoknya....
hr tuh gi kl balik hr, x sempat nk menyinggah sana sini. :D

p/s : awak pnh keje MOY ke dulu?

Noushy Syah said...

Sib baik bukan SYAHrul...terkezut jugak tadi tuh..ngehh..

p/s Mak su UMie ke?

faisal said...

waaaa, jumpe diaorg tak ajak sy ek,hehee..umie dah makin tembam tak?heheee

MZ said...

ngan pak cik bila lak juera nak banjer nih :(

aria ayumi said...

hihi akk ngan pakcik kene dtg klate same2... br besh... :D

zura lias said...

unicorn,
erk, erm..saya akan cuba lagi menggunakan bahasa melayu eh malaysia yang betul.

hajar,
nape x contact sy,kalo tak leh sy bwk sesat2 jalan kt kl..hahaha..

P/S: saya hampir je keje kt situe..hikss..

faisal,
hehee..awkkan busy..nnti-nanti kite jumpe plak..hikss..umie dh makin tembam?erk...sebelum ni x penah jumpe umie, so sy rase..umie kurus dari saya..hahahaha...

pokcik,
pokcik ar blanjee..*uwaaa...mungkir janji*

diya,
akak nk tumpang kete pokcik le..leh tidor kt belakang time nk gie kalte...hahaha..memain dgn anak pokcik..

chot said...

oo buat gath bloggers secara senyap2 je ye....

zura lias said...

chot,
ehh,xde le..ni jumpe saje-saje..:D..

sahrul Izam said...

Thanks.. :)

zura lias said...

sahrul,
sesame..n thanks..:D

azrul procrastinates said...

ermm.. wow! terjumpe blog seorang yang tidak makan sayur! hehe..
*kata seorang lagi yang tidak makan sayur*