Monday, June 11, 2007

Sekaliz

Hati makin sarat.
Otak makin padat.
Saya cari tempat penyandar.
Semuanya rapuh.

Saya bisik pada diri.
Takde orang yang akan tolong melainkan diri sendiri.
Mata jadi segar.
Hati sedikit ceria.

Walaupun saya tak sempat pergi ke semua blog,
Ada blog yang sedang bersedih,
Ada blog yang sedang ceria,
Ada blog yang sedang-sedang.
Saya cuma mau titip satu pesanan.

JANGAN BIARKAN EMOSI MENGAWAL MINDA.

Saya juga begitu.
Ada masa saya sendiri agak sukar mahu mengawal emosi.
Kita manusia biasa.

Tapi jangan terlalu lama biar emosi jadi pengawal.
Yang rugi hanya diri sendiri.
Saya konsepnya sedang memperingatkan diri sendiri.
Sambil-sambil mengajak orang lain berfikir sama.

P/S: saya terlalu busy jadi masa untuk mengupdate blog, membalas mesej, menjenguk blog agak terbatas. Saya akan kembali bila semua sudah selesai.

Yang mana merajuk dengan saya, jangan merajuk-rajuk ek..dulu masa skolah daya pujuk saya F. Dan jujurnya, saya ini kadang-kadang kawan saya bilang, orang yang tiada perasaan. Jadi, maap jika saya sendiri tidak perasan yang anda merajuk dengan saya, Hikss..ampunnnnnn...

"Haish, bile le nak abih ni??"..*kata zura kepada diri senirik*..:(

7 comments:

aria ayumi said...

sape majuk ngan akk... seingat diya... diya xpenah majuk ngan akk... hehe suke diya bile jenguk blog akk dh ade entry baru... mekaseh kak... at least, tahu gak khabar akk camne skunk.. *nampak cam bz yg amat*... mekaseh gak xbuat diya majuk.. *sbb singgah blog diya* ngeee... :p

erm.. hope akk kuatkan semangat lah ye... tabah slalu... chaiyokkk chaiyokkk!! :D

Noushy Syah said...

hahhaha zura..tantikkk!!

Sape yg majuk2 tu alahai cian dia,nti nshy ajar cara2 nak memujuk ngehhh...

Chill out dear!

shu said...

busy eh..

take care la ya!

MZ said...

memang pak cik merajuk pun. rajuk punya rajuk ... tader yang pujuk. pak cik pasrah ...

zura lias said...

diya,
hikss..kalo diya majuk..mesti bgtau akak diya tgh majuk tau..sbb akak kurang alert n peka dgn feel2 majuk ni..hikss..tup2 tetibe ade org bgtau..die majuk dgn akak..hahahaha

noush,
okies noush..sbg kaunselor..noush ajar ek camne nk memujuk..mmg dari skolah x pandai pujuk..slalu tgk dari jauh je..hikss...

adah,
erm..tp arie nie tak..*boss aku x dtg lg..hikss*..thanks..

pokcik,
xde sape pujuk?alaa..cian pokcik..tp x ghoti nk memujuk..daya pujuk F...pasrah je le ek pokcik..hehehee

aria ayumi said...

hihihi akk jgn isau le... diya klw majuk pun diya bleh pujuk diri sndiri... dan klw merajuk pun, kejap je.. diya xamek ati pun... so far, diya xde majuk pape ngan akk... ngeee xtau le kot2 akk ade majuk ngan diya... hehehe

zura lias said...

haa..nie yg akak suke ni..diya mmg beshh..hikss...xde..xde..akak xde majuk dgn diya..akak hepi dgn diya..hikss..*mane pokcik ek..akak dh x buzi..die lak bizi*