Friday, June 22, 2007

Kenapa Saya Suka Rumah Saya

Kenapa Saya Suka Rumah Saya?

Masa form 1, saya masuk asrama.
Balik rumah sebulan sekali.
Cuti sekolah lama sikit duduk.
TV tak boleh tengok kat asrama.
Outing pun kene menipu baru senang nak dapat keluar.(heeheh)
Itu tak boleh, ini tak boleh.
Bawak REMAJA, dah kene rotan kat tapak tangan.
Nama masuk dalam buku kuning.

Kenapa Saya Suka Rumah Saya?

Saya merantau dan merantau demi menuntut ilmu.
Tapi tidaklah sampai ke negara China.
Cuma di dalam Malaysia sahaja.
Saya rindukan kucing-kucing saya.
Bantal peluk saya.
Bilik saya.
Of Coz Mak Ayah saya.

Kenapa Saya suka Rumah Saya?

Kenapa saya suka ye?
Kenapa awak tanya soalan macam ni?
Kenapa awak suka rumah awak?

Kesimpulan:

Orang selalu tanya, kenapa saya suka balik kg?
Macam-macam saya kasik alasan.
Dan sudah tentu yang bertanya akan berfikir saya orang yang manja.
Tak Kisah ape pun.
Saya tidak pernah peduli kata-kata orang. (hikss)..
Mungkin betul, mungkin tidak.

Saya suka balik kg iaitu rumah saya sebab mau rasa puas-puas duduk bersama keluarga.
Sesudah saya masuk asrama form 1, bermula detik saya melangkah keluar dari rumah.
Sampai kerja pun bukan di kg.

Jadi, sebelum saya kahwin,
Saya mahu habiskan masa bersama mak dan ayah puas-puas.
Bukan bererti bila sudah kahwin saya tidak mahu menjenguk lansung.
Cuma tanggungjawab sudah berlainan.
Ada orang lain yang saya perlu bertanya terlebih dahulu.
Ada keluarga baru yang perlu juga saya jenguk.
Tak boleh buat sesuka hati.
Jadi masa saya itu sudah terpecah-pecah berbanding sekarang yang 100% untuk keluarga.

Bukan bermakna saya sudah mahu kahwin ye adik-adik dan kakak-kakak juga abang-abang.
Saya cuma bersedia.
Sediakan Payung Sebelum Hujan.

12 comments:

aria ayumi said...

kenapa diya suke dok umah... sbb kat umah ade tibi, bleh layan astro, dvd, vcd... ade tenet 24 jam.. ade dapur.. ade tandas... dan paling penting.. ade katil dlm bilik diya... hihi...

hehe diya ternampak perkataan "kawin" lah kak... mcm dah sampai seru jer nih... hihi

.::{ uMIe }::. said...

umie pun sangat suka umah umie.. sebab umie rasa dirumah la tempat yang paling selamat daripada bahaya.. rasa selamat bila bersama keluarga..

umie suka rumah sebab dirumah la tempat adik badek mie akan berkumpul bila setiap kali balik dr kerja..

tapi, umie paling suka umah kat kampung..
sebab suasana di kampung n di kuala lumpur nie jauh berbeza..
di kampung sngat tenang daripada hiruk piruk kota.. adeih! rasa rindu nak balik kampung plak.. ermm..

kesimpulannya.. UMIE SUUKAA UMAH UMIE... :)

MZ said...

home sweet home. :)

nadzeem said...

sebab dia manje ok.. tuh yg suke umh tuh.. wakakkaka

is150 said...

waaaaa.... nak alik rumah..

sahrul Izam said...

Hmmm.. Macam iklan petronas plak ekk.. :P

zura lias said...

diya,
erk..erk..lom lg tu..seru kt lain tu..

umie,
hahaha..mmg umah tempat palin best n selamat kan..

pokcik,
hikss..

nadzeem,
hhahaa..buweekk..:p..jeles kan sbb die jauh dari rumah..hahhaha

is150,
erk..erk..xde kt rumah ek..

zura lias said...

sahrul,
hikss..terikut-ikut..iklan menarik..

nadzeem said...

x jeles ok... umh kt sni best la...so kite pon ader umh sendiri gakz, muehahahhahaha

zura lias said...

hikss..hujan emas di negeri orang..lg baik ujan batu kt tempat sendiri..sbb emas kt tempat org tu kadang2 kene tipu..x tulen..hahahahahaha

nadzeem said...

erm... bek ribut trus kak, baru la adventure... xder la manja jer nnt...balik2 ngadu kt mama n baba. tuh barru kena ujan ckit...

tgok cam saye. lalu ku redah onak duri dan lautan api**pitching jac. jhahahhahaha

zura lias said...

hehehe..ribut-ribut kang..kot melayang kang..awak tu dh le kurus kering je akak nengok..ahahahaha.*kutuk x hingat ni*..opss, jgn wat pitching jac..bingit telinge..wat pitching siti..relax sikit..:D