Friday, June 12, 2009

Dir Dalam Kenangan

Kesihatan masih tidak memuaskan.
Sakit tekak.
Dapat plak tekanan darah rendah.

Dalam artikel,
Kebiasaannya yang terkena tekanan darah rendah ini adalah atlit atau pengamal diet,
Saya tolak pengamal diet,
Sebab kalo saya amalkan diet,
Saya tidak jadi bulat seperti bumi,
Maka saya adalah atlit.
Waah, atlit gitu.

Dalam sakit-rehat di rumah,
Saya merayau ke blog kamal,
Baca entry pasal dir.

Saya ingat dulu saya adalah peminat Sudirman.
Sampai sekarang saya masih peminat arwah.
Saya bukan saja suka pada lagunya, juga semangat dan sikap yang ditunjukkan.

Dia orang bervisi.
Dia bersemangat waja.
Dia tidak memilih peminat.
Kalo tak, konsert percuma di Chow Kit tak wujud.

Sewaktu arwah meninggal dunia.
Banyak surat khabar dan majalah melaporkan kematiannya.
Saya gunting keratan itu,
Saya kumpul dan saya sorok.
Saya baca kisahnya melalui komik yang dilukis arwah.
Hati saya sayu.
Walaupun ada yang buat saya terkekeh ketawa.

Sekarang,
Keratan yang saya kumpul pun dah hilang,
Tapi saya masih suka pada arwah.
Semangatnya beri pedoman pada saya,
Hidup perlu bersemangat,
Walaupun ada 1000 duri di depan mata.

Al-Fatihah untuk arwah Sudirman Hj Arshad.

p/s : Entry ini saya taip minggu yang lepas.
Tekanan darah kembali normal.
Tapi kuasa mata sudah tidak normal.
Itu tanda saya rajin buat kerja?
Atau tanda saya rajin menelaah cerita korea?
Fuhhh...

6 comments:

kikicomel said...

nie azura ker?

kerja kat cempaka private school?

kenal tak nie?

ct dlo trainee kat it dept cempat international school cheras..

kalo betol zura lawat lah blog ct

bukudiarikecik.blogspot.com

ak_0143 said...

kiranya ni entriplagiat la ek???
haha

zura lias said...

kikicomel,
hehehee..betullah tu..tp dh x keje situ dah...nnti zura gie tgk blog siti..

pssstt..lupe..dulu bahasakan diri ape ek?zura ke..akak?hahahahaha..rase mcm muda lak..hikss..

kamal,
erkk..mane de plagiat..nie namenye kesinambungan..hihihiihh

Hajar said...

moga cepat sembuh ye? :)

kikicomel said...

aper2 jerk bole..

dlo zura kan?
okay okay..
keep in touch tau!

zura lias said...

hajar,
dh sembuh dah..hehehee..

kikicomel,
hihihi..lupe le ct...orite..nnti zura link blog siti..