Tuesday, December 09, 2008

Teka-teki Memalam Hari

Saya sudah berjaya membuat entry panjang berjela,
Tatkala orang sibuk melakukan korban raya.
Dengan tag pelbagai, sudah saya buat separuh jalan.
Tapi malangnya,router saya ditutup suisnya dari luar,
Lalu menghasilkan kehampaan bila saya menekan butang publish.
Dan bila direfresh, terhasillah entry yang masih kosong.
Kuciwa.

Hari ini nekad mau update entry.
Cedok dari dialog saya dan bulan.
Sewaktu sesi diskusi di telefon.

Saya : Dalam banyak-banyak huruf, huruf apa yang hensem dan cantik?
Bulan : Ntah,taktau.
Saya : Jawab je le..
Bulan : Taktau..
Saya : "I" cantik.. "U" hensem..

*Teka-teki budak umur 12 tahun*

Bulan : Cuba awak teka saya suka makan coklat apa?
Saya : Erm, taktau le..mentos kot.
Bulan : Sampai hati taktau..
Saya : Eleh, macam awak tau saya suka makan coklat apa.
Bulan : Tau, awak suka makan HACKS.
Saya : Eheheh..awak suka makan apa ek?
Bulan : Saya pun kan sama, suka makan HACKS..awak tau apa maksud HACKS?
Saya : Ntah..
Bulan : Hanya Aku Cinta Kau Seorang.
Saya : Ohoo, mesti saya taktau sebab saya bukan budak jiwangan dan takde sapa nak kasik saya HACKS kecuali bapak sedara saya.
Bulan : Yang saya bagi awak tu apa?

*Budak umur 10 tahun berdiskusi*

10 comments:

Hajar said...

ahaha.. cute sungguh kanak2 berdiskusi. :p

zura lias said...

hajar,
hahaha..kanak-kanak tu cute tak?yg pompuan kene jugak cakap cute..hikss..ahahhahahaha

en_me said...

ammvoiii cinta budak sepoh tahun tewwww.. hi cek zura yg cantekkks..

diya said...

kiutnya akk ngan abg bulan!! ahaha. diya nak cilok ah teka teki akk tu. tapi, tak tahu lak nak bagi kat sape. huhu.

zura lias said...

en_me,
hikss..dasatkan cinta budak skolah..kalah yg dah tua bangka..hi en_me.. :D

diya,
hahaha..bile dtg bengong..mmg cenggitu jadinye..hiks..bg kat adik diya pun okies je.. :D

:: Cikgu Wiween :: said...

ekekek sweetnyeeee! :p HACKS yek. Kalo COFFEE ade maksud x? kekeke

ak_0143 said...

hahaha
geli geleman beta baca entri ini...
kah kah kah...

diya said...

kak, diya dh bg teka teki huruf tu kat nana. tp lain sket ah. diya tanya, dlm byk2 huruf, huruf apa yg cantik dan tak cantik. nana pk lama gak. takut die blh jwb. huhu. tapi, last2 die surrender. diya ckp jwapan tu, terus die tanya sape yg bg teka teki. diya ckp ah kak zura. diya cite balik entri kak zura ni. heh, die jawab - takde maknanya! kerek gile budak tu. mcm kakak die. ahahaha

zura lias said...

ween,
hihihi..hacks mmg sweet..coffee xtau lak..kene reka nie..ahahahhaa

kamal,
saje nak kasik kamal muntah darah..ahahahaa

diya,
ahahahhahahha...sian die diya nk kenekan die..hiks..lenkali men teka-teki len lak..hakhakhak..

yOnnA said...

hahha
perbualan apakah ini?
HAHAHA

ishh betul2 bulan dan bintang org bercinta ni :p