Tuesday, December 23, 2008

Berjaga-jaga

Bila kita sudah terkena,
Atas sesuatu peristiwa,
Elok sangatlah kita berjaga-jaga,
Jangan biarkan pisang berbuah dua kali.
Walaupun kadang-kadang,
Terjadi juga perkara mempelam berbuah tak kira musim.

Sepertinya saya masuk ke toilet sekarang.
Sangkutkan dulu tali yang menggantung kad-kad untuk kegunaan di pejabat,
Sangkut di pintu masuk toilet.
Sesudah selesai semua,
Baru sangkut kembali ke leher.

Tapi abang saya punya tips,
Untuk mengelakkan barang kita lebur di lubang toilet,
Sebelum kita mengangkat badan dari mangkuk toilet,
Flush terlebih dahulu,
Kemudian bangun.
Jika ada barang yang menjunam jatuh ke dalam lubang selepas itu,
Boleh ambil tanpa ragu-ragu,
Dijamin tiada kotoran yang terlekat.

Sekarang boleh cuba tips ni di toilet rumah atau pejabat.
Jangan di pusat membeli belah atau tempat awam,
Dikhuatiri masih ada sisa yang tertinggal belum habis diflush,
Mengakibatkan loya di ulu hati.

Renung-renungkan,
Dan selamat mencuba.

8 comments:

Kujie said...

tips masuk tandas le pula...hehehe..kalah le kak jie makcik cleaner ni...

:: Cikgu Wiween :: said...

ween belom penah jatuh ape2 brg dlm toilet. kalo jatuh mmg ngeri mau amik! tq for the tips! heheh

Ted said...

ted dah 3 kali jatuh handset tau.dahla zaman u dulu lubang straingt yang dalam tu..hee.1 minggu x makan tau.geli

diya said...

huhu. agak blurr lak diya nak komen apa... diya akan cuba guna tips akak ni bila keadaan terdesak =D

amcek dan kehidupan said...

kalau kad, atau henset atau wallet, tempatnya di poket.

bagaimana dengan cermin mata, yang letaknya di mata, betul2 di atas hidung. lihat2 di celah2, takut2 ada yang masih melekat.

iyeewwwww.....

bagaimana?

zura lias said...

kak jie,
kenkdg..terase gak nak celen makcik cleaner..hikss..

ween,
ehehhee..tp kalo terpakse..mmg terpakse amik gak ween.. :D..welcome.. :D

ted,
3x?jatuh enset?iskk..iskk..tu lg seram tu..kene mandi kt jamban tu..buang badi..ehehehhehe

diya,
pointnye..cume toilet.. :D..

amcek,
xpe..time kite pakai,dh tentu le x nampakkan..dh tentu org yg pakai spek itu rabun..dh pakai lagi le x nampak kecuali kalo kite menjulingkan mata nak tengok yang mana terselit-selit..impossible..rumusannya..kalo ade terselit kt spek..xde paper..org len je nampak..tuan bdn x nampak..xde masalah..

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛

金瓜米粉Jason said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社