Sunday, October 12, 2008

Tag Dari Alang - Kena Tag Time Bulan Poser..

First Name - Nur Azura Binti Alias (Tak Caya tengok dalam IC)

Nickname (s) - Zura, Azura, Angah, Juera, kriesz, Mama (Bila ar ada anak ni..huhuh..),Kecik

Birthday - 1st March 1982. (Senang ingatkan..*wink..wink*). Oh ye, yang masih ingat saya 18 tu, jangan le terpedaya dengan garisan halus di angka 8 ye.

Birthplace - Hospital. (Patut bersalin kat rumah tapi bidan risau degil sangat nak keluar, kena hantar spital)

Time of Birth - Kul 2 pagi ++. Kesiankan mak saya. Nak tidur pun tak leh.

Zodiac sign - Pisces. (Ikan-ikan yang berenang)

–This or That–

Flower or Chocolate - Chocolate. Biar sedap di perut, buruk dimata. Ahakzz..
Pepsi or Coke - Dedua boleh. Takde pilih-pilih.
Pop or Rock - Tengah tensen = POP (melankolik ok). Tengah happy = ROCK.
Relationship or One Night Stand - One Night Stand. (Okies, saya gurau)
School or Work - Skolah. Tak payah pikir masalah dunia.
Love or Money - Love. Dari love datang money. Nak memupuk hidup bersama. Hiks..
Movies or Music -Music. Saya kurang gemar menonton TV. Wayang pun hanya cerita tertentu.
Country or City - Country. Saya tak suka hiruk pikuk. * Saya tak suka duduk di KL*
Sunny days or Rainy days - Rainy Days. ( Suka bau tanah kena hujan. Tidur nyaman bila hujan. Bawak kereta tenang kalau hujan)
Friends or Family - Dedua Mau. Dedua penting.

Have you ever;

Lied - Pernah. (Kalau keadaan memerlukan tapi nanti dah tenang-tenang baru cerita yang benar)
Smoked - Pernah. (Saya tipu, anggapkan biskut panjang tu sebagai rokok)
Broke someone’s heart - Pernah. Semoga dia maafkan saya.
Had your heart broken - Pernah. tapi sudah maapkan. Hiks..Neutral.
Wish you were a prince/princess - Pernah. (Saya suka berangan)
Liked someone who was taken - Pernah. Artis-artis yang saya minati.
Shaved your head - Tak pernah. Takut pisau cukur. Ngilu.
Been in love - Pernah dan Masih.
Used chopsticks - Pernah. Tapi haram satu tak masuk dalam mulut.
Sang in the mirror to yourself - Tak pernah. Tergedik-gedik ada. (Saya suka berangan. Off Topic)

–Favorites–

Flower - Haish, kan dah cakap, tak suka munga. Tapi cakap gak ar, kot ada orang nak bagi munga. Suka munga palsu. Munga pelik-pelik.
Candy - Hacks.
Scent - Memacam, bergantung pada jumlah duit di tangan. Kalau dah sengket sangat n abih time tu, CNI pun jadi.
Color - Biru. Tapi sekarang dah mula suka hijau. Hiks..
Musical Instrument - Piano n Gitar. Tapi dedua tak reti main. Hiks..
Movie - Remp-It. Okies saya tipu lagi. CINTA n Gol n Gincu. (Sokonglah produk tempatan)
Actor/Actress - Ekin Cheng/Sammy Cheng
Junk food - Tak suka. Mak marah.
Animal - Kucing.
Ever cried over someone - Pernah. Ana jadi mangsa dengar luahan perasaan. Hiks..
Is there anything you wish you could change about yourself - Manyak sangat. Sifat dalaman ye.
Do you think you’re attractive - Rasa macam tak. Saya pemalu dan pendiam. Enuff.
If you had to choose a fairytale as your life what would you choose - Sleeping beauty. Cantik sentiasa walaupun tidur. Hakhakhak..
Do you play any sports - Bola Jaring, Bola Baling, Rounders, Galah Panjang, Lumba Lari, Lompat Jauh, Badminton, Squash. *Nampak mcm atlit tak? Tapi nape badan makin menembam ek.

–List (8) random facts about yourself –

Dah pernah buat tapi letak gak ar. Ada yang tambah dari dulu, ada yang maintain.

1) Saya tak suka telur. Sebarang bentuk yang namanya bermula dari telur. Seumur hidup, hanya 2 kali memecahkan telur.

i) Masa abah kat spital n mak nak telur, terpaksa gorengkan walaupun pecah dengan tangan menggeletar.
ii) Masa testing nak buat kek milo. Harus lagi menggeletar sebab 3 biji nak kena pecah.

2) Tak suka durian. Walaupun aiskrim durian ataupun roti durian.

3) Suka membaca hatta no plat kereta kalau dah buhsan sangat time drive.

4) Bila saya rasa kurang keberanian untuk lalu di tempat himpunan ramai lelaki, Saya akan pura-pura bercakap di telefon walaupun sebenarnya telefon tiada incoming mahupun outging call. (Saya pemalu)

5) Bila saya marah, tensen, happy sangat, saya akan menenangkan diri dengan makan aiskrim drumstick perisa coklat dari Nestle.

6) Saya suka senyum. Tapi napa kawan office cakap saya sangat serius bila membuat kerja. Konpius. Hiks..

7) Masih tidak tahu apa kerjaya pilihan. Cita-cita dari kecil, bahagian pendidikan. Bila dewasa, masuk dunia computer. Teruja dengan computer. Kerja dengan computer. Tapi sekarang makin buhsan dengan computer. Mungkin surirumah yang paling sesuai. Hakhakhak..

8) Berkeinginan membuat kebajikan. Mahu join kerja amal kebajikan tapi masih tercari-cari bagaimana mahu terjun dunia kebajikan. (Mungkin saya mahu menetapkan apa yang saya suka sebenarnya). Cuba mencuba.

5 comments:

:: Wiween :: said...

laaa zura lahir 1 Mac ke. ween 1 Jun! agagag :p sama2 la kita menjadik yg 1! :P

zura lias said...

ween,
hahaha.maknanye zura tua 3 bulan dari ween le kan..panggil kakak tau..hakhakhak...

Anonymous said...

tuan rumah tgh test jap

Anonymous said...

kasik try lagik ade org nk tgk..hiks..

AK said...

-entri tag tak layak dikomen-

hahahaha