Tuesday, October 21, 2008

Fobia

Kecik-kecik,
Dapat masuk lif,
Melompat terus.
Seronok,
Suka.

Remaja,
Masuk lif berjaga-jaga.
Tengok kiri,tengok kanan.
Berusaha memastikan pintu tidak mengepit saya.
Semua hasil tontonan cerita-cerita seram.
Kesannya,
Saya fobia naik lif.

Dewasa,
Masih berjaga-jaga.
Tapi tidak ketara,
Harus kawal minda,
Supaya nampak dewasa.
Fobia tetap ada.

Itu tandanya akal saya masih aktif,
Untuk bahagian imaginasi terlampau.

8 comments:

Teman said...

Ni akibat takder idea dan hanya nak memenuhi syarat satu hari satu entry la ni.....

:: Cikgu Wiween :: said...

zura cyg,
ween pun sama jugak berjaga2 masuk lif. takut tersepit kat pintu! psl kwn ween penah tersepit! ngeri! huhuhuhu

zura lias said...

teman,
hehehe..janji cukup syarat..cume feel tu xde ar..hahahaa..

ween,
tue ar pasal..risokan..kot buatnya time tersepit tu lif naik plakk..iskkk..ngeri..x dpt dibayangkan..

Adry said...

pernahkerr orang kena sepit dek lif ek?? kalau dalam filem tuu aderla.. hehehe...

Tengahhari nanti ada sesuatu yang istimewa di dalam blog saya…. Kami hendak buat sesuatu yang luar dari kebiasaannya, dan kami amatlah berbesar hati jikalau saudara/saudari dapat ambil bahagian dan tunjukkan sedikit sokongan… ikhlas, itu yang penting…

Adry @ http://www.adrysabry.com

Miss Kuza said...

tips supaya tak tersepit...
sila letak tangan anda dipintu lif sblm masuk...kurg2,pintu lif langgar tangan anda je,bukan bahu anda...
sakit woooo besi pintu lif langgar bahu...

Ibnurashidi said...

Assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh...

Salam ziarah, salam ukhuwah dari perlembahan Nil..

Ada masa jemputlah datang ke blog hamba..

-blacksheep- said...

akak....fobia ke nek lift...
pe kata kita try cara len....
tuk hilang kan fobia 2 leh lah nek tangga...
sesambil 2 leh lah bsenam gak.huahuahuahuaaaa...;P

ak_0143 said...

calit sket!!!

imaginasi = khayalan tingkat tinggi!!!

but i'm not phobia with lift la!!!