Monday, October 13, 2008

Menjelang Hari Raya

Raya dah masuk 14 Syawal,
Saya baru mau cerita pasal raya.
Taknaklah,
Nak cerita pasal menjelang balik kg dulu.

Biar lambat asal selamat.

Balik kg hari Sabtu,27/9/08.
Merayap dulu di Jalan TAR bersama bulan.
Oh, bulan muncul siang hari.
Ajaib sungguh.

Selalunya saya selesa bersandal nipis yang selalu dikata bulan kasut buruk.
Tapi saya suka.
Biar buruk asal selesa.
Tapi kerana tidak mau nampak si Bulan terlalu tinggi,
Saya memakai high heels.
Sepertinya saya lupa,
Berjalan di tempat sesak dengan lautan manusia,
Serta haruman semulajadi,
Sangat menyeksakan untuk pemakai kasut bertumit tinggi.

Baru sekerat jalan,
Saya mau berpatah balik.
Menukar sandal buruk saya supaya tiada keluh kesah.
Bulan enggan.
Kerana terlalu malas mau berpatah balik,
Dia sanggup membelikan sandal baru.
Kan bagus kalau selalu saya terlupa.
Sentiasa dapat kasut baru.
*wink..wink*

Cari sandal di Maju Junction Mall,
Bukannya mahal sangat.
Sepuluh ringgit untuk saya buat belasahan menghayun kaki di Jalan Tar.
Mula-mula seronok.
Beli tudung.
Keronsang.
Lama-lama penat.
Tempat duduk semua penuh.
Mau berpatah balik tempat parking,
Rasa macam awal sangat.
*Kami parking di tempat berbuka puasa*
Keputusan diambil,
Pergi KLCC naik LRT.
Tujuannya,
Hanya mau duduk.
Gilakan.
Melepak di Kino Kuniya.
Sempatlah saya menghabis bacaan penuh riwayat P.Ramlee.
Selepas ini,
Mau tau pasal P.Ramlee,
Sila tanya saya.
:D..

Sudah buntu dan juga penat,
Kami melepak di tempat duduk yang ramai orang duduk.
Sempat tidur dalam 1 jam.
Saya buat KLCC macam rumah sewa.
Nyaman sungguh.

Hilang-hilang penat,
Tunaikan yang wajib,
Beredar dari KLCC.
Destinasi : Jalan TAR lagi.
Satu pusingan untuk cari tudung lain.
Tudung yang dipesan oleh mak saudara di Ipoh.
Dah jumpa,
Cepat-cepat beredar ke tempat berbuka puasa.

Intai-intai menu.
Nyum-nyum.
Tapi yang lebihnya,
Penat yang amat.
Sebelum berbuka,
Ambil nasi,lauk-pauk,kuih-muih.
Yang paling penting, air penghilang dahaga.

Selepas azan berkumandang,
Ada kugiran mendendangkan lagu raya.
*Ye ke wak?* (Lupa)
Ada lucky draw.
Selalunya saya tak pernah bertuah jadi saya letakkan nama bulan untuk borang saya.
Nama bulan jugak untuk borang bulan.
Memang bertuahlah,
Dapat lagi Hi-Tea berdua.
Suka-suka.

Dalam pukul 9 malam,
Meredah malam,
Pulang ke kg bersama.
Saya hebat,
Saya tak tidur.
Selalunya saya tidur kalau orang lain memandu,
Tapi saya tak tidur.
Kagum dengan diri sendiri.
Ahakz..

Nanti-nanti cerita pasal raya pulak.
Satu-satu.
Perlahan-lahan.
:D..

Update
p/s: Terima Kasih awak atas semua0semuanya.. hiks...

8 comments:

:: Wiween :: said...

wahh dia pi klcc ajak yek :p ween lama x pi klcc

Teman said...

hehehehhehe......tahun depan pandai² la yer....

zura lias said...

ween,
nnti ween dtg kl..bgtau ar..leh jumpe sambil melepak kt klcc.. :D

teman,
erk..camne kalo taun depan pun ade musibah menimpa,cthnya..penggunaan duit yg melampau mengakibatkan kejadian taun ini berulang?hiks..

Anonymous said...

mak aih.. sempat lagik tidoQ tuh kat KLCC.. mentang2 laa ada ekon uhuhu

zura lias said...

ien,
tu namanya dah terdesak..hahaha..penat sangat

kaklong said...

angah..seronoknya leh balik kmpg dgn bulan..syok syok..terus jumpe parents angah ke?

haa...nmpknya angah kna blanje ayg. hahahaha

zura lias said...

ayang,
hehe..takde le terus jumpe..tp raya die jumpe le..*wink..wink..*..erk..lom lg ayang..kite tunggu dan lihat..hikss..

AK said...

haha
best lak baca entri ini
nampak nama bulan bertabur di merata2

erk.. best ke???

tidak!
beta jeles!!!

=p