Tuesday, October 14, 2008

Selamat Hari Raya

Hari raya.
Tiada gambar.
Yang ada kuih-muih,
Rendang,
Lemang.
Yang semuanya dah masuk dalam perut.
Maka tiada gambar.
Melainkan kalau dr-dr sudi mengimbas perut saya,
Sebagai bahan bukti saya berjaya menambahkan berat badan selepas berpuasa.
Tapi sudah terlambat.
Kerana semuanya sudah menjadi bahan kumbahan.

Bajet raya terhad.
Lebihnya pada kereta yang sudi membuat perangai di kala hampir musim perayaan.
Sudahnya,
Selepas balik kampung,
Melepak di rumah lebih tenang untuk mengelakkan semakin banyak kerugian yang ditanggung yang boleh menyebabkan saya diistiharkan muflis.

Tapi saya gembira.
Setiap kali hari raya,
Saya memang sentiasa gembira.

Selamat Hari Raya.

6 comments:

Anonymous said...

Memang ler gembira²...dengor citer bulan dia tiap² tahun datang beraya....biler nak pagi raya tolong gosok baju melayu dia??

zura lias said...

luffy,
ermm..bile die masuk meminang..hakhakhak..

meen said...

echeeeeh..tersenyum2 lak kak meen baca komen luffy ngan zura ni..wah wah diaaaaa

Anonymous said...

eh...cik/puan meen....luffy ni bukan bulan zura ni...betui kan cik kriesz..err...biler cik kriesz nak jadikan luffy bulan...tak jadi bulan...bintang pun okies..

zura lias said...

kak meen,
hehehe..no comment..

luffy,
no comment gak..

*alamak..mcm artis plak*..hikss..

AK said...

taun ni pown beta tak bergambar...
tatau apsal...
hurm...