Thursday, October 16, 2008

Jamuan Hari Raya

Ada jamuan hari raya untuk semua staff di HQ.
Anjuran Komunikasi Department.
Perasaan teruja.
Bukan teruja untuk berjumpa artis AF.
Teruja mau bertemu sate,nasi minyak,laksa dll.

Meja penuh dengan makanan.
Perut sudah bersedia dengan kekosongan.
Selesai doa,
Terus ngap.
Tarian di pentas tidak peduli.
Lenggang lenggok nasi minyak lebih menawan hati.

Sudah kekenyangan,
Baru ade feel mata melihat pentas.
Ada nyanyi-nyanyi,
Pertandingan sukaneka dan cabutan bertuah.

Seperti biasa,
Seumur hidup saya belum pernah merasa hadiah cabutan bertuah,
Kecuali saya mengisi nama orang lain atau no. orang lain.
Adakah saya tidak bertuah?

Akhir sekali,
Persembahan dari artis AF.
Jeng..Jeng..Jeng..
Idayu AF dan Bob Mesraaaaaaaaaaa..

Nasib baik suara sedap.
Kalau tak,
Perut yang sudah kenyang buat mata rasa nak lelap,
Kalau suara yang dikeluarkan sedap sikit dari suara katak.

Dihujung acara,
Sesi bergambar.
Yang ini paling saya gerun.
Bukan saya fobia dengan kamera.
Tapi fobia melihat diri sendiri di dalam gambar.
Kepadatan lemak dimuka,
Dan kelebaran isi di badan,
Buat saya teruja mau berdiet.
Tapi tadi saya sudah penuhkan perut dengan banyak kolestrol berkuasa tinggi.
Takpelah,
Esok-esok diet balik.
:D..

4 comments:

Teman said...

"Kepadatan lemak dimuka,
Dan kelebaran isi di badan"

Teman tak cakap....ni pengakuan ikhlas dari empunya badan...bengkak² di merata badan akibat kesalahan sendiri tidak mengawal pemakanan...

"Mannnnnn...adik ko akan menuruti jejak langkah ko...Lepas ni boleh lawan saper lagi GUMUK!!"

zura lias said...

bgtau kat abang..siap ar...kutuk abang gue..

Hajar said...

hehe. pada saya la kan?
makanla selagi boleh makan. nnt bila nikmat makan tu dh ditarik balik, susah. ;)

*sekarang entri masih seri lagi ye? ;)

AK said...

napa ek pompuan fobia tgk diri kat gambar???

ada tuh siap suh delete gambar sebab nampak pipi kembung...

adeh!