Monday, October 08, 2007

Puasa

Saya berpuasa.
Mata puasa.
Mulut puasa.
Jari jugak berpuasa.
Maka kerana itu blog jarang diupdate sebab semua anggota badan berpuasa.
Hahaha..poyo sungguh.

Tapi benar semua anggota badan berpuasa.
Cuma saya agak kurang pasti mata saya berpuasa tak?
Mulut saya berpuasa tak?
Terutama bila melilau cari makanan tambahan untuk berbuka.
Terutama semasa memandu bila pemandunya main masuk lorong tak bagi salam.

Jadi untuk tidak menguruskan lagi pahala puasa,
Saya merenggangkan diri dengan blog.
*Bernas tak alasan untuk orang yang ada sindrom malas mengupdate*.
Hahaha..

Oh, saya lupa.
Ada seseorang menyuruh saya menjawab soalannya di blog.
Saya musykil bagaimana harus dijawab.
Harap-harap apa yang dijawab dapat memuaskan hati tuan blog.
Soalannya,

Ok la chaloh²......Jumpa lagi jalan TAR tahun depan.
Aseana??? ermmm...tu kena tanya member teman.


Saya memang sangat konpius bagaimana mau menjawab.
Saya cuba sehabis baik ek kerana daya kefahaman saya untuk sudut bahasa semakin kurang kebelakangan ini.

Kalau ada rezeki, ada jodoh, ada kesihatan yang baik,
Kita akan berjumpa Asiana tahun hadapan.
Mungkin bukan Asiana, mungkin tempat yang lebih baik dari Asiana.

Lebih baik tidak semestinya lebih mahal.
Lebih baik merangkumi segala aspek yang ada untuk kita berbuka bersama.
Yang penting bersama.
^_^..


p/s: Puas hati tak?kalau tak puas pun kene puas gak. Tak pedulik.
Saya kijam.

10 comments:

.::{ uMIe }::. said...

Ooo jarang apdate sebab jari2 akak berpuasa ek... nanti lepas raya, jari2 akak puasa 6 pulak ek? :p bila la nak ilang penyakit malas mengapdate akak tu.. ihiks!

chot said...

knapa dgn asiana?

MZ said...

owh .. kene tukar nama nih .. "juera yang kijam" ok tak? atau "sekijam juera"? atau "juera kijam" je?
*ntah apa gerangan nya asiana tu pak cik pun x tahu ...*

Noushy Syah said...

yeah rite Zura..yg penting berSAMA, dimana itu soal kedua..

...we will be in same neighborhood kan kan?

Hajar said...

aha, betul betul betul (tiru ayat ipin), saya setuju itu.
sbb bulan puasa ni, kita kena puasa segalanya. haha...

MZ said...

errmmm .... *sambil garu2 dagu yg tak gatai*

zura lias said...

umie,
tolon picitkan jari..kot2 penyakit malas mengupdate ni okies nnti..hahahaha

chot,
kenape dgn asiana?waitress2 asiana cun-cun..x rugi ko mkn kt situe..hahahaha

pokcik,
bukan..bukan..sume salah..juera yang baik hati lagi pemurah..hahahah..kat asiana pokcik, ade awek cun-cun..x rugi pokcik duduk menebeng 5 jam kat situe..hiks..

noushy,
hikss..yup..yg penting bersama...nnti noush jgn lupe ek, masak-masak paper, hulur-hulur kat orang sebelah..zura leh rileks xyah masak..hahahahah

hajar,
yeah, betul..semua sekali poser..hikss..

pokcik,
nape pokcik?nyamuk gigit?

.::{ uMIe }::. said...

Nak saya picit atau urutkan jari2 akak tu?? ape kata suruh pokcik je.. :))

MZ said...

sesungguh nya pak cik sedang berpuasa *burrrppp!!! erkkk .. sori*

aria ayumi said...

err... tak bape pahem lak entri akk ni... just wonder... sape asiana... erm...