Tuesday, July 04, 2006

Sbb Gaji

Saya letih semalam. Saya lesu hari ini. Walaupun saya bukan mata duitan, tetapi sekurang-kurangnya bila mendengar gaji sudah dimasukkan, saya mampu tersenyum sambil riang memakan kek tiramisu. Bila penyata di bank masih sama seperti minggu lepas, mau membelikan anak sedare sekotak ribena pun sudah gundah gelana apetah lagi vitagen sedozen.
Saya jugak kenkdg terpikir, saya mau berhenti kerja. Saya sudah ade satu perasaan yang saya sendiri tidak tau mau diolah bagaimana. Saya semacam perlukan suatu environment baru. Perlukan suatu kuasa baru. Mungkin kerana lambat mendapat gaji buat saya rase begini.

Semalam mendengar Hot FM, Apa yang mau dilakukan jika masa dapat diubah?
Jika masa dapat di ubah, saya mau menjadi baby. Tenang sahaja tanpa pemikiran mendalam.

Saya jugak menonton Gol n Gincu, Pengalaman cinta pertama?
Tidak menyakitkan hati tetapi jiwa. Saya bercakap tetapi dia tidak kenal saya. Saya bersembang, dia bersembang. Saya berckp tentang dia, dia berckp tentang perempuan yang diminati. Stop, saya pasti sampai di sini saya mau berkontek. Dan akhirnya, dia sudah berkahwin. Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. Saya tidak kecewa tapi kesal, sehingga sekarang dia tidak tau saya menyukainya. Kalau tidak, dia mungkin boleh berbangga, ade seorg perempuan pendiam lagi bersopan santun menyukai dr jauh.

Paper hari ini dan semalam, jadi berita Mawi. Setahun yang lepas, eh..setahun ke..paper-paper penuh dgn cerita aura Mawi. Paper semalam jugak cerita aura Mawi. Cuma jalan cerita berlainan. Dulu, setahun dulu, penuh puji-pujian. Sekarang, penuh kekeliruan. Rakyat Malaysia memang prihatin. Hatta Mawi kentut di mana pun mungkin mau di ambil tau. Yang saya belajar dari kisah Mawi,

hari ini kita di atas, esok belum tentu. Hari ini orang memuji, esok jadi tempat mengata.

1 comment:

Mrs Shyza said...

kdg2 kite yg memerhati org...tp,org rupenye sekilas pon tak prasan akan kehadiran kite...waaaaa.... :(