Wednesday, July 26, 2006

JANGAN BACA!!

Saya terluka. Luka terlalu dalam. Luka tak boleh ditampal dengan plaster. Luka yang buat saya teringat-ingat waima masuk ke dalam toilet sekali pun. Saya mau ubat utk luka itu. Tapi saya tak dapat ubat, saya dapat luka yang lebih dalam dari luka yang masih ada. Saya mau beritahu pada orang yang rapat dgn saya betapa saya sedang terluka sekarang. Saya mau beritau saya tidak gembira selalu walaupun saya sedang tersengih sekarang.
Kenapa mau permainkan saya jika tau saya bukan barang permainan. Kenapa saya saja di pihak yang serba salah tapi satu pihak hanya bergelak ketawa bila saya di dalam serba salah. Saya tak suka tau. Saya mencik begini.
Bila luka saya sedih. Sedih sangat. Saya kesedihan. Air mata saya tak tumpah. Eh, air mata saya tumpah la. Tumpah bila bergelak ketawa. Saya bukan ikan duyung jadi tidak boleh dipanggil air mata duyung. Kalau tidak, org ramai mesti berduyun datang pada saya. Mau amik air mata saya. Paling tidak, saya akan ditangkap dan dipamer di Pameran Hantu Shah Alam. Saya tidak percaya pameran itu. Wah, terus-terangnya. Tapi benar saya tidak percaya. Jadi tidak perlu pergi pameran hantu, cukup pergi tgk wayang cerita hantu atau tengok hantu-hantu di KLCC.
Saya kecil hati sekarang. Walaupun hati saya kecil, bertambah kecil bila saya terkecil hati. Saya bukan terkucil tapi terkecil hati.
Kecil Hati yang amat sangat walaupun saya tak ingat jalan cerita Dalam hati Ada Kristal.

Yang pasti, yang sebenar-benarnya, saya sedang dalam keadaan yang tidak stabil. Jadi ini jugak dalam bentuk luahan walaupun segala ayat di atas hanyalah rekaan semata-mata. Tiada yang berkaitan baik yang sudah tiada atau masih jugak ada.

*Arghh..aku mula dah start nk merapu. Sorie le ek kalo kerut-kerut kening, rasa macam loya, rasa macam penin. Sebenarnye aku di dalam tekanan kerja jerk. Ehehehe..Sume cerite xde kaitan. Hasil dari imaginasi aku bila rase otak macam dah penat.hikks..

No comments: