Friday, July 28, 2006

Special Untuk Alang..

Mula-mula rasa dah sejuk.
Macam ais.
Tidak beku.
Jadi bukan ais.
Hanya air kosong.
Kalo di kedai makan, air sejuk di panggil air kosong.
Kalo di rumah saya, air sejuk untuk air yang diletakkan di dalam peti sejuk.

Dingin sekali.
Tiba-tiba timbul wap.
Wap panas datang.
Belum sampai 100 darjah.
Tapi cukup untuk sekadar berendam di waktu pagi.
Yer, itulah mood saya.
Kadang-kadang ia dingin.
Bila tsunami melanda, ia jadi panas seperti hot fm.

Tapi jangan risau, tsunami melanda hanya dalaman sahaja.

Tiada effect utk org-org disekeliling saya.
Mental saya masih berfungsi untuk mengawal emosi.
Jangan risau untuk bergurau senda dengan saya.
Kerana saya masih boleh gelak terbahak-bahak, walaupun mood saya di saat gunung sedang memuntahkan lahar.
Kita yang boleh mengawal diri kita.
Bukan orang lain.
Jangan jadikan alasan tiada mood bila tiba-tiba bermasam muka.

Eh, saya sedang kasik ceramah emosi ke nie?
Tidak, saya cuma berckp dengan diri sendiri kerana kadang-kadang saya jugak tiba-tiba dilanda ribut.:D..


Nota : Entry ini tajuknye special untuk alang tapi xde kene mengene dengan alang.
Cuma special untuk memudahkan alang bace hasil permintaan mau membaca dari atas ke bawah, bukan ke tepi.

No comments: