Wednesday, June 15, 2005

Hujan Emas Di Negeri Orang Atau Hujan Batu di Negeri SEndiri..

Peribahasa melayu ada berkata..Hujan emas di negeri orang..Hujan batu di negeri sendiri...lebih baik hujan batu dari .....(kes lupe peribahasa akibat suke tido time cikgu Nazri ajar)..tapi peribahasa nie ade kaitan dgn life aku 2-3 menjak nie..aku selalu jd seorang yg berpikir..aku bukan berpikir nak jadi Perdana Menteri ke..berpikir camne nak meningkatkan ekonomi negara ke..berpikir camne nk settlekan manusia yg suke berperang nie. Aku berpikir..camne life aku di masa depan.Aku dh terlalu lame duk rumah,aku dh biase mkn lauk mak..teman sepermainan aku selalunye BUK..kalo sume tue aku kene tukar sbb aku duh jauh kat negeri orang..mampu ke aku nak tukar mende2 yang dh sebati dlm life aku?mule le otak aku nk mengimbas zaman2 aku jd student dulu..
Sebelum aku masuk form 1..life aku mmg sebati dgn rumahku syurgaku..aku happy..ade abg yg slalu aku leh ajak gaduh..leh ajak wat mende giler2..bile abg masuk hostel..aku sgt sedey..aku rase sunyi sgt..time cuti skolah time yg aku tunggu2..slalunye beg abg jd mangsa aku selongkar kot2 ade mende2 best die bwk balik utk aku...ehehehehe..tp bile time aku plak masuk hostel..aku xmau sebenanye..aku rase mcm mane aku rase skarang..rase berat sgt nk kuar dr umah..berat sgt nk mule life baru..berpikir..kenape mesti aku duduk tempat lain kalo ade tempat yg best kat rumah..kenape n mengape?tp bile slh sorg abg aku cabar aku.."ala..zura tue leh stay kat hostel sampai seminggu je..caya le..lepas tue die angkut le kain baju balik umah balik."..mase tue semangat aku membara..cehh..ingt aku lemah sgt ke..sbbkan cabaran tue..aku leh merantau dan merantau sampai susah nk balik ke tempat hujan batu..mase kene jugak balik tempat hujan batu..aku rase life aku mmg kosong sekosong-kosongnye sbb kene start balik life aku mase aku skolah rendah..n bile aku dh biase..dh sebati..kenape mesti aku cari balik life aku yg baru??mmg perasaan yang sama mcm aku sekolah rendah dulu..tolon..tolon..tolon le cabar aku..cabar aku utk start balik new life aku..maybe kalo dicabar.. semangat nk capai hujan emas kat negeri orang akan naik balik tanpa lupakan hujan batu di negeri sendiri...

kamu bisa menolong sayakah..^_^

No comments: