Thursday, October 22, 2009

Setiap Hari Adalah Proses Pembelajaran

Saya sekarang cuba bertenang sambil membuat kerja.
Tenangkan minda.
Dan buat ikut kemampuan.

Ada masa buntu,
Saya surfing internet.

Tapi setiap ketenangan pasti ada ujian.
Terutama dengan seorang user yang kerap menguji kesabaran.
Setiap hari,
Saya akan dapat panggilan dari beliau paling kurang 4.
Suaranya tidak akan kedengaran bila beliau cuti.
Memang saya nantikan sangat saat itu.
Fuh..

Untuk meredakan hati,
Saya positif menyatakan dia rindukan suaraku yang lemak semerdu.
Tiap-tiap hari bertanya benda yang sama.
Dia risau tak dapat mendengar suara saya.

Application slow sikit,
Dia akan bergegas mengadu pada saya.
Ala-ala manja gitu walaupun beza umur ketara.

Kalau saya dilanda ribut kerja.
Suara akan tertinggi sikit.
Tapi saya kagum dia tak pernah ambik hati.
Besoknya,
Dia akan telepon seperti biasa seolah-olah tiada perasaan.

Lama-lama saya jadi biasa.
Tapi perasaan berat hati bila dengar suaranya makin ketara.
Hati..
Sabar,sabar.
Anggap je setiap hari adalah proses belajar.

No comments: