Tuesday, October 20, 2009

Muar - Melaka.

17/10 - 18/10.

Rombongan pergi ke Muar.
Bukanlah ramai sangat pun.
Takat 3 orang selaku ahli tetap berjalan-jalan.

Disebabkan salah seorang rakan Ana berkahwin di Muar pada hari itu,
Maka saya dan Cila jadi peneman setia di samping jalan-jalan keluar uwang.
Destinasi pertama,
Rumah Pengantin Pompuan.


Amik berkat tangkap gambar dengan pengantin. Hiks..


Amik kesempatan hempuk katil pengantin.


Tangkap gambar sebelah "berkat" - Kata orang Jawa.
Saya panggil, door gift. ahakzz..

Destinasi seterusnya,
Air Terjun Gunung Ledang.

Tiada gambar.
Sebab baju terangkat masa menyelam mengakibatkan mood bermandi-manda terus tenggelam.
Melepak kat sana sampai pukul 7 petang.

Sumpah,
Inilah pertama kali saya pergi tempat perkelahan pada pukul 6 petang sehingga 7 petang.
Tapi lepas tu kena bebel dengan seseorang yang tidak dapat mengontek saya seharian.
Hiks..

Alang-alang sampai Sagil,
Terus pergi Tangkak.
Orang kata femes dengan kain.
Memang banyak kain pun.
Tapi yang saya beli sepasang je.
Itupun sebab dua orang lagi dah beli-belah,
Saya cuma jadi promoter.
Mengakibatkan kebolehan saya itu dicemburui kerana tidak perlu mengeluarkan uwang walau sesesen dua.

Sudah malam hari,
Pergi karaoke.
Aktiviti berpadu suara di jalankan sehingga lewat malam.
Kalaulah ada orang syarikat rakaman dengar,
Confirm terus black list nama.

Besoknya,
Operasi sekitar Melaka.
Walaupun saya ada darah Melaka,
Tapi untuk pergi sekitar bandar Melaka memang jenjarang sekali.
Nak-nak orang kata Melaka dah maju sekarang.

Memang maju sangat sampai saya tak nampak mana kota A'Famosa.
Mahkota parade dan China Town.
Pusing 2-3 kali baru nampak Menara Taming Sari yang baru saya tau kewujudannya.
*kes terlepas pandang nak baca bahagian pelancongan kat Forum*.


Dalam menara Taming Sari.


Depan Muzium Kapal. Memang idaman nak masuk dalam ni bila balik Melaka.Akhirnya..


Dalam Muzium Kapal.

Saya rasa kalau orang-suka-documentary-astro (Read : Si Bulan) ikut,
confirm aktiviti muzium taklah membuhsankan.
Saya akan ada pegawai penerangan di sebelah yang bercerita tentang gambar dan peristiwa.


Saya tangkap gambar ni dengan harapan Ketua Menteri Melaka sudi menjadikan saya Duta Menara Taming Sari. Huhuhu..

Aktiviti berjalan akan di teruskan pada 7/11. InsyaAllah.
Sebelum masing-masing memegang komitmen isteri pada seorang suami.
:D..

No comments: