Wednesday, October 21, 2009

Peminat Bola Sejati

Anak sedara memang peminat Games Sejati.
PS2.
PSP.
PC Games.

Kalau pergi mana-mana.
PSP mesti ada kat tangan.
Hasil dari permainan yang jitu,
Mengakibatkan dia mengenali apa itu MU, Liverpool, Chelsea.
Dan dia baru berumur 6 tahun.

Di malam hari,
Dalam kereta Viva,
OTW pergi kedai makan.

Anak Sedara : Maksyu, maksyu sokong apa?

Saya : Sokong apa?

Anak Sedara : Maksyu sokong Liverpool ke..Chelsea ke..Arsenal ke..

Saya : Maksyu sokong Argentina.

Anak sedara terkebil-kebil dengan jawapan spontan saya.

Anak sedara : Argentina tu kelab ke negara?

Saya :Negara.

Anak sedara : Mana boleh. Negara power. Kene pilih kelab. Maksyu amik kelab Arsenal. Powerrr....

Saya : Taknak ah. Maksyu nak Barcelona.

Anak sedara : Tak best. Semalam Chelsea lawan Aston villa *saya agak-agak cenggini dia cakap*, Aston villa menang. Aston Villa power.

Saya : Taknak. Maksyu nak Barcelona gak.

Anak sedara : Haa..maksyu amik Liverpool. Power gak.

Saya : Taknak le. Nape Akmal sokong Liverpool? Dulukan Man U?

Anak sedara : Man U pun best. Tapi nak sokong Liverpool plak.

Saya : Sape player Liverpool?

Anak sedara : Akmal.

Huh, saya terkasima.
Hebatnya penangan bola.
Tapi saya masih pelik,
Kenapa laki sejati sangat gila dengan bola.
Kenapa bukan bola tampar atau bola jaring.

Apa yang best dengan bola?
Saya cuma tengok bola kalau yang main kat tv,
Malaysia lawan negara lain atau Perak lawan negeri lain.
Tu pun terpaksa sebab TV sudah dikonker oleh peminat bola.

Kalau rumah kamu kekurangan lelaki sejati,
Mungkin situasi itu tidak terjadi.
Maka beruntunglah kalau kamu dikelilingi dengan kaum Hawa semata-mata.
Leh layan cerekarama atau drama-drama melayu sampai mati.

2 comments:

wilda said...

adik2 ayang soh ngorat/kawin ngan ronaldinho sbb diorang kata gigi ayg sama ngan dia. sejak tu ayg mula kenal pemain2 bola. hiks.

zura lias said...

ayang,
erkk..mane de sama ayang..tp ronaldinho tu boleh tahan cute ar..hihiih..zidane kewl..dua nama angah leh sebut tanda angah tau gak pasal bola kan..hahahahhaha