Thursday, July 17, 2008

Suka dan Duka

Orang kata,
Ada masa gembira.
Pasti ada terselit duka.

Jangan diriuh segala yang suka,
Takut-takut bila duka datang menimpa,
Dalam luka tak dapat di kira.

Walaupun ada kisah suka,
Pasti terselit duka.
Dan berbahagialah sekiranya yang datang kembali itu suka.
Tatanglah ia di biar jangan.

Yang pasti,
Setiap yang terjadi ada hikmah disebaliknya.
Mungkin mengajar kita lebih percaya,
Yakin dan setia.
:D..

22 comments:

MZ said...

uiks... ni pesanan utk siapa ya? yg pergi dan dtg?
*oleh pak cik yg masih berduka tak dpt makan kenny rogers lagik*

Wiween @ Awin said...

aisey...kisah suke duka yg wat nak nangis ni zura..semcm aje entry ni.eheheh aik..lagu Muse.my peberet grup! yeayeaaaaaaaaaaaa ;p

ak_0143 said...

like this entri....
somehow i can FEEL it...

kalau anda berduka, ingatkan beta... tentu ada suka kembali! huhuhu

kantoi... delete entri lagi ek... haha

lek kak zura... harap sabar menempuh duka n merendah diri bila menempuh suka...

smile sis! nanti pipi kedut!
ops!


lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

yOnnA said...

hahahha!!
kamal sangat jahat!!!

xpe..
pp kedut pun akak ttp comel ngan cantek ok! :p
huhu..

aik? apesal entry akak lain mcm je ni?hee

whatever it is..
life has to go on kan kak :)

happy2 slalu ok :)

Shaira Nadiah MJ said...

Kadang2 hidup ni byk dugaan tapi kita kena tabah selalu. Kalau nak senyum, kita mesti buat diri kita senyum gak...

Hmmm paham ke tak Shaira ckp ni, heheeh

faisal said...

slm zura, mme setuju sangat..setiap yg berlaku berada dalam perancangan Allah sama ada baik dan sebaliknya..:) tak semestinya yang kita suka tu adalah yg terbaik untuk kita..sbb tu kena bersyukur dengan apa jua ujian yang menimpa..:)

diya said...

simple je entri akk ni, tapi makan dalam jugak tu. huhu. everything happens for some reasons kan kak.. moga akk tabah :)

diya said...

diya pun nak tabah jgk... hehe

meen said...

zura..that's what we called life..suka duka tu mmg mainan hidup..tinggal lagi kita sanggup hadapi ke tak je..whateva it is, sentiasa +ve je. Hope semuanya baik2 je ek zura..ala cayang2 heheh

Noushy Syah said...

Heyya Zura..agreed with kak Meen's words....this is life.....that is why we are encouraged to be living in modesty in everything...bcoz happiness and sorrows will always be in our life,as no one escapes such situation, what's important is to anticipate and be able to cope when dues..

Let's be optimistic,muahhss yes we can!

p/s Like in any games,either win or lose..

eryan_emily said...

Well, inikan kehidupan. sebuah kehidupan mmg penuh dgn suka & duka. Cheer-up fren.;)

MZ said...

episod suka duka ni tak abih lagi ek? ni episod suka duka dan sepi menyepi nih :p

Hajar said...

sabar ye awak. setiapa apa yang berlaku tu ada hikmah yang tersembunyi. cuma cepat atau lambat je kelihatannya. :)

Noushy Syah said...

Dropping by to say hello and hope things are OK with you there and take one day at a time yea.

Muahhsss.

kujie said...

Dunia ini memang tercipta dan tempat bertemunya dua hal yang berlawanan, dua jenis yang saling bertolak , dua kubu yang saling bertentangan, dua pendapat yang saling berbeza,yang baik dan yang buruk, kebaikan dengan kerosakan, kebahagiaan dengan kesedihan.


saje dtg nk menyemakkan lagi pala otak cik zura ni...take care!

MZ said...

psstt .. psstttt .. walo pun bulan menghilang di balik awan, pak cik tetap ada kat bawah pokok ara nih.
;)) huhuhuhu

arsaili said...

salam..berduka...try la bergumbira lak

zura lias said...

kawan-kawan..mekasey komen-komen..sy normal..sy okies..thanx dgn nasihat2 n komen2 yg diberi..baik melalui blog waima melalui ym..sms..thanx a lot..muahsss..

actually..entry nie hanyalah sebahagian dari entry yg meroyan je..cume melepaskan lelah selepas dibeban dgn timbunan kerja n sedikit personal problem.. :D..thanx anyway..

iEn said...

aku xtaw aku gembira ke tak... adess.. adee jeeeek bende2 yg nak disedihkan uhuhu

samdaddycool said...

puisi yang sangat dalam maknanya...
p/s - tak reti la nak tafsir.. bahasa yg bunga2 ni...

meen said...

zura..masih berepisod suka dan duka lagi kah?

take care sis

MZ said...

apa???!! cik juera meroyan???!!
*jeng jeng jeng*