Saturday, November 03, 2007

Minyak

Sempat membaca utusan online semalam.
Oh, kejatuhan matawang US.
Harga minyak mentah akan meninggi di pasaran.

Terbayang-bayang senyuman tokei-tokei minyak.
Terbayang-bayang kesedihan pengguna minyak.

Mungkinkah harga minyak akan naik lagi tahun hadapan.
Pastinya tahun ini tidak naik.
Tapi tahun depan siapa tau?

Kalau minyak naik harga,
Ayat-ayat yang sama,
Yang sudah sinonim akan bergema di dada-dada akhbar.
Tentunya bukan sebelum pilihan raya.

Minyak naik,
Semua pasti naik.
Minyak turun?
*Mimpi indah mungkin*
Walaupun lif ada turun naik.
Harga minyak belum pernah lagi menurun.
Kalau menurun, Hari Ini Dalam Sejarah.

Saya sinis hari ini.
Mungkin kerana mendung di hari Sabtu.
Saya jugak turut mendung di sini.

Semoga bapak-bapak menteri tidak terpengaruh untuk menaikkan harga minyak.
Malaysia Boleh.

6 comments:

MZ said...

tahu kah anda .. harga minyak di ramalkan akan melebihi USD100 se tong? :D

aria ayumi said...

huhu. asenye br bape ari diya ilang. akk nye entry dh byk.

hehe. minyak. ade kenangan diya ngan die kat stesen minyak :p

zura lias said...

pokcik,
Saya terbaca semua sekali fakta2 tu..tapi takut nk search lebey2 lagi..takut nk pikir sume brg akan naik berganda-ganda..no KFC..no Mcd..hahahaha...

zura lias said...

diya,
camnie le akak bile sampai time buhsan,boring dan segala-galanya..nk kuar xleh..hahaha...kenangan ape tu diya?hikss..yg sweet-sweet ek..hehehe

ak_0143 said...

duh habis la kalau naik lagi... ni pun bajek2 je...

tapi guna dekat kolej je, so seminggu rm 10 tahan lagi...
cuma bila nak kuar kuantan, sekalu g balik mau rm 15... duh

sakit la cmni, duit student je kan...

kak zura ngorat la tokey minyak! huhuhu

zura lias said...

kamal,
ngorat tokey minyak?buley..tp tokey minyak sanggup ke nk kene ngorat dgn akak..kang diorg lari plak kang..aahhahaha