Thursday, November 01, 2007

Aiskrim dan lelaki-lelaki itu.

Saya selalu bercerita tentang aiskrim,
Tapi saya tidak pernah bercerita apa yang saya suka.
Manalah tau, bila pemberitahuan dibuat,
Ada yang sudi membelanja saya aiskrim.
Hiks...

Ini Aiskrim yang saya suka.
Buat masa ini.



Siapa-siapa yang ada duit lebih.
Siapa-siapa yang ada sifat murah hati.
Siapa-siapa yang taktau macam mana nak belanjakan duit.
Bolehlah membelanja saya aiskrim seperti diatas.
Kecil kereta kancil, Soyuz TMA-11 saya tadahkan.
^_^..

Oh, saya lupa.

Semalam bersemangat membeli kasut sukan.
Walaupun badan sudah berat, malas sudah menebal,
Tapi saki-baki semangat bersukan itu masih ada.
Sementara mau menunggu giliran membayar harga kasut.
Saya dan rakan terpandang 3 susuk tubuh.

Kawan saya bilang,
"Eh, tu macam muka muszaphar ar". (taktau nak eja).
Saya balas,
"Haa, aku macam penah tengok le tapi tak ingat kat mana."
Sambil acuh tak acuh memandang.
Kerana orang-orang itu terlalu tinggi.
Dan saya yang rendah comel ini tidak berminat untuk memandang.
Sangat pasti mereka tidak memandang kami pun.

Tiba-tiba rakan saya seperti terkejut,
"Laa, family dia ar ni..tu bapak dia. Aku ingat muka diorang."
Saya pandang balik.
"Haah le, tu bapak dia."

Dan mereka berlalu pergi.
Seorang ayah bersama dua anaknya.
Takziah dan tahniah untuk mereka.

9 comments:

chot said...

jika mau aiskrim singgah2 le di klcc...heheh

shakirah said...

Salam n Slmat tghari.. Nak ais krim..hehehe..:)

arsaili said...

tak suka nya aiscream coklat

faisal said...

zura, muka acai mcm muzaphar tak,ahahahah..:) terima kasih ye, susah2 je nakblanje acai,hehehee

zura lias said...

chot,
kenapa klcc?kenape bukan bangi?aiskrim kat bangi x hebat ek?ehhehe...

shakirah,
salam n selamat malam..erkk..mintak kt apek jual aiskrim..hahahaa

arsaili,
haa..jangan suke aiskrim coklat..nanti cepat plak habis di pasaran..

acai,
erm,muka tu xde le wak..tapi kaki tu ade le..ke bulu kaki je..ahahah..erk..erk..awak salah bace entry ni..kan sy yg mintak blanje..hikss..

Hajar said...

baca entri ni tghr td, tp dh buka puasa baru leh komen. haha. hmm, jom aiskrim! tp kalau nk saya belanje dtg sini la :p

zura lias said...

hajar,
Erk, kenapa kena bukak puasa baru boleh komen?terliur ek..hikss..kena pegi johor ni. Eh, pos lajukan efektif skarang..hahahaha

Noushy Syah said...

Sng sangat arr nak belanje yea Zura..bg askem nih aje..hik hiks...

zura lias said...

noush,
ehhehe..senanggg..blanje le manyak-manyak kali ek..hikss..