Thursday, November 22, 2007

Kawan dan kisah klasiknya

Kawan saya cerita.
Satu kisah klasik di masa lalu.
Tiba-tiba timbul kembali.
Hubungan antara lelaki dan perempuan.
Sekolah rendah.
Minat dan suka.
Tapi masih berkawan baik sampai sekarang.

Timbul kembali setelah sama-sama berYM kelmarin. *masa dan waktu agak kabur-kabur memandangkan saya seorang yang pelupa*
Si lelaki tunjuk perilaku berlainan.
(Walau di dalam Yahoo Messenger; kita boleh mengesan kelainan seseorang itu jika kita ada hubungan rapat.)*wink..wink*
Itu teori saya. Hiks..
Si perempuan hairan.
Akhirnya si lelaki buat pengakuan.
Dia sudah putus hubungan dengan kekasihnya.
Tapi ayatnya seperti mahu memulakan hubungan kembali dengan si perempuan ini. *kawan saya*
Cuba mengimbas kenangan lalu.
Si perempuan sudah berbunga.
Mujurlah tidak ditunjukkan sangat.

Akhirnya semalam, semua terungkai.
Apabila si perempuan menunjukkan kerisauan.
Risau lelaki kecewa bangat bila hubungan terputus dengan aweknya.
Dengan kiriman SMS yang tidak berbalas.
Di akhiri dengan panggilan telefon kepada si lelaki.

Si lelaki sebenarnya tidak tahu menahu.
Yang bersembang di dalam YM bukan si lelaki, tapi aweknya yang menggunakan ID si lelaki.
*Untuk sesiapa yang berkapel, berhati-hati jika pasangan anda mempunyai akaun anda*
Yang berpura-pura dia sudah putus.
Berpura-pura memberi harapan kepada kawan saya.
Kononnya si lelaki ada harapan mau menjalin hubungan dengan si perempuan

Nasihat saya kepada kawan,
"Lain kali kalau dia menyamar, ayat-ayatnya diragui, mengajak bersembang masa lalu.
Cerita je yang manis-manis.
Alang-alang dia tidak percaya pada si lelaki, biarkan dia terus meragui.
Alang-alang dia memberi harapan tipu pada si perempuan, biarkan harapannya sendiri terhiris."

Saya memang jahat.
Hahahah..*gelak jahat*

Kalau rasa diri tidak kuat untuk mendengar cerita lalu pasangan masing-masing.
Jangan di ungkit cerita masa lalu.
Past is Past.
Kenapa nak sakitkan hati sendiri sedangkan kita sudah berbahagia dengan apa yang kita ada sekarang.
Biarkan yang berlalu pergi berlalu.
Jangan Pandang Belakang. Hiks...

15 comments:

nAt said...

nat setuju 200%... layan terus...bg ayat jiwang..

apara buat gitu kat orang.... pompuan itew tak yakin cinta lelaki itu pada dia.. apara...

lagi satu... apara la kongsi account.. laki bini pon ada rahsia sendirik yg kene kaber tau!!

laLuna said...

uih pening alg ..siapa yang menyamar..ha? kongsi account...aih..pening

laLuna said...

oohhh..alg faham..
awek baru saje nyakat awek lama yeh?
hehehe..
btul kata nat tu..
masing2 perlu ada privasi sendiri..
sume nak kongsi, parah tu..
lagipun id kan free, bukan kena bayar..isk isk

MZ said...

betui tu .. betui tu .. pak cik pun rasa juera dah banyak berubah ...

shay said...

akak org dah gatal tangan macam tu... kita pun kena gak la gatal tangan ngan dia... guna ayat power2 biar dia berasap jerk dengar semua cerita tuh...

aria ayumi said...

aiyarkk. cam lbh kurang sama jerk ngan ape yg diya penah lalui dl. huhu. cuma situasi je berbeza. mmg diya kantoi ah ms tu :p

tra said...

salam kenal angah,

setuju bangat..

Noushy Syah said...

Zura...ohh, I'm kinda blurred here,someone menyamar, then she was caught by the present partner of the guy, is it?

Noushy Syah said...

p/s certain things has to be kept to own self..even husband and wife should left few percentage just to you own!

Hajar said...

kesiannye kwn awak tu. tapi takkan dia xleh recognise cmne ayat lelaki tuh kalau mmg dh biasa bersembang? :-?

moralnya, jangan mudah sangat bg pword sembarangan kat org, even pasangan kita sendiri :D

faisal said...

waa, berYM pun bleh ada chemistry ek zura,hehehe..:) bleh tahan gak zura ni mengenakan org ek,hehee

arsaili said...

errrkk cam tu ker gelak jahat@##%$%$&^...ahaks < gelak mengada..ekeke

MZ said...

rasa nya pak cik kenal kawan juera tu ;)) huhuhuhu

AiRynnz said...

dunia terlalu canggih..beginilah... :)

zura lias said...

nat,
yeah..mekasey..laki bini pun xleh kongsi account ek..takut rahsia lame terbongkar..hahaha...

laluna,
haah, awek baru curiga..tp x baik le kan mengaco awek lame cenggitu..ooo..xleh kongsi ek alang?hikss..;))

pokcik,
nape sy lak pokcik?sy x terlibat..waaaa...sy pencerite je..tiada watak dlm cerite ni..eh, ade...sbg pendengar luahan kawan..:D..

shay,
gimme five...akak setuju sgt idea tu..hahahaha..

diya,
erkk..diya ke yg menyamar?erkk..erm..diya memainkan atie ex awek *die* ke?ermm..x bagus sgt dik..:D..

tra,
salam kenal tra..
thanx..gimme 5..

noush,
erm,susah nk diterangkan..xpe, ape yg noush paham diterime..hikss..yeah setuju..ade mende yg kite kene rahsie..ade yg kite leh cerite..:D..

hajar,
die leh recognize..tp x sure..erm,email..mende yg privacy kan..hikss...

faisal,
erkk..sy kenekan org?erkk..sy bukan org tu..awk slh pahaman ni..hihhi

arsaili,
hikss..gelak manja..hahahahha..

pokcik,
erkk..kenal?erkk..*garuk kepala*..

airynnz,
yup..otak manusia pun canggih manggih..:D..