Tuesday, August 15, 2006

Saya Sedar..

" Memang sakit melihat orang yang kamu cintai sedang berbahagia dengan orang lain tapi lebih sakit lagi kalau orang yang kamu cintai itu tidak berbahagia bersama kamu. Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan.Yang paling menyedihkan dalam hidup adalah menemukan seseorang dan jatuh cinta, hanya untuk mengetahui bahwa dia bukan untuk kamu dan kamu sudah menghabiskan banyak waktu untuk orang yang tidak pernah menghargainya. Kalau dia tidak "worth it" sekarang, dia tidak akanpernah "worth it" setahun lagi ataupun 10 tahunlagi. Jadi, biarkan dia pergi...

Dan sekarang, biarkan dia pergi. Jika sememangnya dia untuk kamu, dia akan datang di sisi kamu. Waktu itu kamu akan sedar, Tuhan Maha BerKuasa. Jika tertulis dia adalah jodohmu, dia tetap jodohmu. Cuma panjang, pendeknya jodoh itu yang masih belum kamu tahu.

Semoga saya sedar dengan semua ini.
Semoga saya mendapat tamparan untuk satu ayat yg sgt bermakna.
Semoga saya sentiasa dapat kawan seperti Alang yang sentiasa mau mengingatkan saya.
Semoga, semoga saya dapat melupakan semua-semuanya yang pahit.
Saya mau merasa kemanisan gula walaupun bekalan gula sekarang sgt sukar diperolehi.
Saya tunggu jawapan dari Kementerian Perdagangan Dan Hal Ehwal Negeri. *salah kementerian, salahkan tgn sy erk, bukan otak sy yg tgh blur2 nie..*

No comments: