Friday, August 18, 2006

Pelindung

Saya selalu menemankan anak saudara menonton Mask Rider.
Terutama diwaktu abang dan kakak saya ada urusan di luar rumah.
Saya bukan saja-saja menemankan anak sedara.
Ini didorong supaya dia tidak rasa buhsan dan tiba-tiba teringatkan ibu bapanya.

Ada suatu malam,abang saya ada di rumah.
Anak sedara menonton Mask Rider.
Saya menonton Gol N Gincu.

Anak sedare : Maksyu, Jom..Jom tgk Mask Rider. *sambil menarik tgn saya*
Saya : Maksyu nk tgk citer nie. Orang tendang-tendang bola.
Anak sedare : Jom..jom..tgk dengan akmal.."Menjelma"..*sambil gayakan aksi hero mask rider menjelma menjadi pepatung*
Saya : Taknak le..maksyu takut.
Anak sedare : Maksyu takyah takut. Akmal ada. Nanti Akmal big hug maksyu ek.
Saya : Kalo Akmal takut, sape nk big hug Akmal?

Anak sedare tidak menjwb tapi meneruskan aksi "MENJELMA". * Sila tgk Mask Rider jika ingin tahu*


Di suatu petang, balik dari kerja.

Anak sedare : Maksyu makan ape tu?
Saya : Maksyu mkn mee kari. Nak?

Anak sedare geleng kepala.

Saya tersedak. Mungkin ada orang mengumpat.

Anak sedare : Maksyu sakit ek?
Saya : Haa,aaah. Maksyu sakit. Shakit..shakit. Akmal Big Hug maksyu ek.

Anak sedare bolayan lantas meneruskan menonton cartoon network.
Saya terkilan, aksi lakonan tidak menjadi.
Harus pergi menuntut dgn Sharifah Amani.

Nota: Budak berumur 3 tahun juga ada semangat pelindung. OIC takde semangat mau melindung Lubnan?

1 comment:

Led said...

Ohh...I see.....