Saturday, September 24, 2005

!..@..#

Rase mcm dh lame je x buh entry baru. Nak kata sibuk sgt, agak sibuk le jugak. Bila malam mata aku nie dh rasa layu jer. Tetibe rase mcm xde mende nk citer just nk citer betapa bestnye kalo tidor atas katil..krohh..krohh..Tapi sebabkan aku tau lepas nie aku maybe dah xde peluang nak buh entry baru slalu, aku kuatkan hati, cekalkan mata nk teruskan entry baru nie.. "aja..aja fighting" .

1. Aku start dgn BUK..mcm biase le, binatang kesayangan aku. Anak die dh mati. Tak sempat aku nk kasik nama, tak sempat aku nk ajar anak die main mcm die slalu main, tak sempat aku nk usap-usap anak die,sumenye tak sempat. Lepas anak BUK mati, BUK jd pendiam utk sehari. Makan nak, minum nak..main xnak. Nak tidor je. Bila bangun, bunyi-bunyi panggil anak die. Rase mcm nk meleleh gak air mate aku. Aku sensitip dgn mende-mende camnie..huhuhhu..kalo kucing sayangkan anak, kenapa ade gak org suke-suki je nak dera anak, nak buang anak..orang-orang spesen camtue, mintak maap ckp le, BUK aku lg bermaruah dr org-org spesen camtue. Tapi sedih BUK, rindu BUK sekejap je. Nama pun binatangkan, xde akal nk berpikir. Lepas je dua hari die jd nyanyuk die penah ade anak. Dah start balik perangai lama..huhhuh..x larat nk layan. Tak larat nak layan pun, nie je le mase yg aku ade nk spend dgn BUK..waaaa, sedih..rase mcm nk tangkap gambar die bubuh dlm purse. Ade plak kate aku giler, bercinta dgn kucing. Dulu-dulu, aku rase xnak dh main dgn kucing nie. Aku dh penah rase kehilangan sgt dgn 2 ekor kucing aku. Kucin yg buat aku nangih bile die mati. Toby n Putih. Sampai skarang aku simpan gambar putih tp xnak tgk dah nnti rase mcm teringt je. BUK yg bukak balik pintu hati ini nak bermanja dgn kucing mcm dulu-dulu. Bile aku dh rase syg sgt, time nk pisah camnie mule le rase sedey. Hukhukhuk..hanya orang yg suka kucing je tau ape yg aku rase skarang.

2. Aku dh ade dlm suasana tempat yg asing utk aku. Kire tempat baru le. Tapi aku seronok. Kat sinie aku dapat nama baru..SYURAH..hihhihi..ampesh je budak nie. Bermula dr salam perkenalan yg pertama sampai le aku dh nk kuar dr sinie tetap gak nk panggey aku syurah. Aku dh tegur die name aku bukan syurah, aku dh sound die aku zura bukan syurah, aku dh bo layan kat die bile die panggey aku syurah sampai le die panggey name aku baru aku toleh belakang tp die tetap gak degil nk panggey syurah sampai aku pun yerkan je le. Walaupun kenangan tue kejap je tp itu tetap jd antara kenangan best dlm idup aku. Tak pasal-pasal dpt nama baru...ehehhee..HAPPY BEDAY FREND.. "aku tau ko friendly tp sbb ko asyik panggey name "glemer" tue n yg lain dh mule nak bergossip so aku decide maleh nk layan sgt kalo ko tegur utk mengelakkan sebarang skandal yg timbul walaupun skandal tue xde pun..sengaje diada-adakan..huhhh..sorie frend.. "

3. Dalam kehidupan ini kite ade perasaan tamak. Kalo boleh semua kita nak. Satu pun kite xnak lepas. Aku pun begitu. Malangnye aku kene jugak buat pilihan antara dua. Aku xtau aku decide nie betul atau tak. Tuhan Maha mengetahui segalanya. Aku selaku hamba-Nya hanya pasrah dgn ape yg aku buat skarang. Tapi aku berdoa biarlah segalanya berjalan dgn sempurna. Kalau ade tersangkut-sangkut sikit..semoga Tuhan tabahkan hati aku utk tempuhi segalanya. Aku berdoa jugak kalo pun ada ombak biarlah ombak tak sekencang ombak diwaktu tsunami, aku tahu aku x mampu nk lawan kalo ombak tsunami yg dtg disebabkan keputusan yg aku buat skarang. Aku ini hanya insan-Nya yg lemah..penuh kekurangan diri. "Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku baik di dunia mahupun di akhirat nanti..amin "


Some people come into our lives & quickly go. .
Some stay for a while & leave footpoints on our heart...
And we are never-ever the same..
********************************************



1 comment:

Anonymous said...

now I stay tuned..